Avatar billede sailor Nybegynder
12. marts 2008 - 17:29 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Starte xp uden at skulle logge på

Når jeg installerer xp skal der angives mindst eet brugernavn. Når jeg så starter programmet, kommer der en frø eller lignende ikon frem, som jeg skal klikke på for at logge på. Hvordan får jeg den fjernet, så maskinen starter helt op uden at jeg skal logge på?
Avatar billede Slater Ekspert
12. marts 2008 - 17:32 #1
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Find TweakUI ude i listen til højre, og installer det. Der kan du konfigurere Windows til automatisk at logge på en bestemt konto ved opstart.
Avatar billede jrap Nybegynder
12. marts 2008 - 17:34 #2
logger ind. går ind i kontrol panel. går ind i brugerkonti. trykker på ændring af konti, og så finder du nok selv ud af resten....
Avatar billede vejmand Juniormester
13. marts 2008 - 07:25 #3
Avatar billede sailor Nybegynder
14. marts 2008 - 16:40 #4
Det virker fint både med viperine's og vejmands metode. Tak for hjælpen. Send mig lige et svar begge to, så jeg kan give point.
Avatar billede Slater Ekspert
14. marts 2008 - 18:18 #5
Gerne :)
Avatar billede jrap Nybegynder
15. marts 2008 - 09:35 #6
Virkede min metode ikke?? :'(
Avatar billede Slater Ekspert
15. marts 2008 - 12:16 #7
jrap - Jeg kan i hvert fald ikke finde noget som helst om automatisk logon i User Accounts. Det eneste jeg kan derinde, er at skifte passwords på brugere og skifte mellem Welcome Screen og Classic Logon Prompt. Er du sikker på det er der? I så fald hvor?
Avatar billede sailor Nybegynder
16. marts 2008 - 09:39 #8
jrap, nej jeg kunne heller ikke finde en løsning der
Avatar billede vejmand Juniormester
16. marts 2008 - 18:36 #9
Velbekomme, svar kommer her.  :-)