Avatar billede hardorff Nybegynder
12. marts 2008 - 13:57 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke anslutte til nettet med den ene computer

Hej

Jeg har to bærbare stående ved siden af hinanden, min internetforbindelse fungerer fint, men når jeg prøver at komme på nettet med min kærestes, kan den ikke komme på.

Det er det samme kabel jeg prøver med, så det er der ikke noget galt med.

Hvordan får jeg hendes com til at gå på nettet?
Avatar billede justrace Novice
12. marts 2008 - 14:10 #1
TDC?

Bruger du ikke router?
Avatar billede hardorff Nybegynder
12. marts 2008 - 14:14 #2
ComHem.se - Jeg sidder i Helsingborg.

Normalt bruger jeg en hub, men da den også er stået af (strømforsyningen), så sidder vi og deler et kabel.
Avatar billede justrace Novice
12. marts 2008 - 14:16 #3
Har det virket med hub?
Avatar billede hardorff Nybegynder
12. marts 2008 - 14:16 #4
Ja, og også uden. Senest i dag.
Avatar billede justrace Novice
12. marts 2008 - 14:20 #5
Jo, men med begge pc'er samtidig med hub?
Avatar billede hardorff Nybegynder
12. marts 2008 - 14:24 #6
Ja det har også tidligere fungeret. Indtil hubben stod af.
Avatar billede justrace Novice
12. marts 2008 - 14:27 #7
Normalt er det sådan at man får tildelt 1 ip adresse, og den binder sig til den mac-adresse det udstyr man sætter til modemet. Der skal så normalt ikke være tilsluttet udstyr i op mod 75 minutter før ip-adressen bliver frigivet så der kan kobles andet til.
Avatar billede justrace Novice
12. marts 2008 - 14:28 #8
Hvad hedder den hub du har brugt?
Avatar billede smitten1 Nybegynder
12. marts 2008 - 14:32 #9
Hvis det er et ip/mac adresse problem, kan det løses ved at give begge pcere samme mac adresse. Det kan gøres på mange netkort under avancerede indstillinger. Når de igen skal på netværk samtidigt, fjernes denne indstilling
Avatar billede hardorff Nybegynder
12. marts 2008 - 14:36 #10
Hubben hedder:
D-Link
10BASE-T
Ethernet Hub

Smitten kan Du komme med et miniguide for ikke-kloge individer til det Du omtaler?
Avatar billede justrace Novice
12. marts 2008 - 14:40 #11
Hvis det har virket tidligere med den hub og begge pc'er samtidigt, så burde det også virke uden.
Avatar billede hardorff Nybegynder
12. marts 2008 - 14:42 #12
Det virker også uden hubben, på min computer.
Men min kæreste bærbar vil ikke gå på nettet. Jeg tror dog ikke at det har noget at gøre med hub eller ikke hub.
Avatar billede justrace Novice
12. marts 2008 - 14:47 #13
Vista eller xp?
Avatar billede hardorff Nybegynder
12. marts 2008 - 15:32 #14
XP på den der ikke fungerer, Vista på den der fungerer.
Avatar billede justrace Novice
12. marts 2008 - 15:39 #15
Sæt kablet i, højreklik på Netværkssteder > egenskaber - Højreklik på netværksforbindelsen vælg reparer.
Avatar billede hardorff Nybegynder
12. marts 2008 - 15:58 #16
Under Netværkssteder er der to ikoner, der er et for et lokalt netværk, og et til et trådløst.

Mangler jeg ikke en til et LAN netværk?
Avatar billede justrace Novice
12. marts 2008 - 16:08 #17
Du kan vel nøjes med lokalt netværk. :)
Avatar billede hardorff Nybegynder
12. marts 2008 - 16:16 #18
Aner det ikke, men jeg stoler på dig :)

Jeg har prøvet at reparere den lokale netværksforbindelse, men det hjælper ikke.

Hvad kan der ellers være galt?
Avatar billede hardorff Nybegynder
17. marts 2008 - 00:45 #19
Lukket. Tak for indsatsen :)