Avatar billede jeanetbach Nybegynder
12. marts 2008 - 13:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Modulus 10 beregning

Jeg skal i excel have lavet en formel som kun skriver et tal hvis det kan divideres med 10.
Hvad er formlen for det??
Avatar billede mugs Novice
12. marts 2008 - 13:41 #1
=HVIS(REST(A1;10) =0;A1;"")

Hvor A1 indeholder dit tal
12. marts 2008 - 14:04 #2
Alle tal kan divideres med 10 ;-)
Avatar billede jeanetbach Nybegynder
12. marts 2008 - 19:38 #3
Takker Mugs :) Der sker ikke rigtig noget når jeg trykker accepter. Skal du gøre noget først?
Og erikjuul du viste jo hvad jeg mente ;)
Avatar billede mugs Novice
12. marts 2008 - 19:46 #4
Nej - Du skal markere mit brugernavn i boksen nede til venstre og derefter trykke accepter.

Hvad mener du med dette:
"Og erikjuul du viste jo hvad jeg mente"

Hvis ikke mit svar hjalp dig, skal du ikke acceptere det. I princippet kan alle tal jo divideres med alle. Men når du skriver "modulus" i overskriften, regnede jeg med, at du ikke vil have nogen divisionsrest. Altså er det kun tal, der slutter med 0, der kan bruges.