Avatar billede hellebb Nybegynder
10. marts 2008 - 18:48 Der er 13 kommentarer

Hjemmeside program

Hej.
Vi er en lille dyreværnsforening, som i på denne adesse kan læse og se hvad handler om www.dfas.dk
Vores side har været gået ned pga. af vores udbyder og nu er den fuld af fejl som vores webmarster skal rette op på. Han er en flink, men travl mand, så det kan tage tid. Da vi startede i 2001 viste vi ikke noget om hjemmesider (HS) Der var en der tilbød at bygge den op fra bunden også lave et panel, hvor vi kan ligge billeder og tekst ind og andre småting, men hver gang der skal laves noget nyt, skal det kodes fra bunden, defor er vi meget afhængig af en der kan det. Når man som os kun får penge ind via vores medlemmmer og hvad vi elles selv kan finde på, forstår i nok at det er vigtigt hele tiden at forny os. Derfor vil vi meget gerne kunne styre HS selv. Vi kender to programmer som vi kan lave en ny HS i nemlig Frontpage og Dreamweaver,kan i vejlede os i hvilket vi skal vælge?
Vi regner med at vi må tage et kursus i det?
Vi er flere der skal kunne lave ting på HS, skal vi så alle købe programmet?
Vi skal tænke på, at hver krone der bliver brugt på HS bliver taget fra dyrene og hvis i går ind, som jeg håber i vil, og ser lidt på vores side vil i se, at der er hårdt brug for alle de penge vi kan skarbe ind.
Hvad vil i råde os til?
På forhånd tak. M.V.H. Helle
www.dfas.dk
Avatar billede olebole Juniormester
10. marts 2008 - 18:55 #1
<ole>

Frontpage er forlængst forældet. DreamWeaver er nok markedets bedste bud, selvom det også har sine fejl.

I princippet skal I købe et program hver

/mvh
</bole>
Avatar billede Himbear Nybegynder
10. marts 2008 - 19:00 #2
Det bedste for jer ville nok være at få et CMS-system som Joomla eller lignende. I skal bare have hjælp til at bygge det op og bagefter kan i selv rette i det fra jeres internet-browser.

Det vil også være billigere frem for, at i skal ud og købe programmer og på kursus. Send mig en mail, hvis i er interesseret. mail@tinocordes.dk

Med venlig hilsen
Tino Cordes
www.tinocordes.dk
Avatar billede stone Forsker
10. marts 2008 - 19:47 #3
Som tino_bh foreslår så er en CMS løsning nok det bedste for jer. Her kan der laves ændringer i indholdet uden det går ud over designet. En CMS løsning er meget mere dynamisk. Man kan tilmelde sig flere funktioner senere hvis det bliver nødvendigt.

//stone
Avatar billede nielle Nybegynder
10. marts 2008 - 19:51 #4
Jeg synes da lige at jeg vil pege på Stone's Webwriter:

http://www.webwriter.dk/
Avatar billede nielle Nybegynder
17. marts 2008 - 11:19 #5
Hvad med noget respons?
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
17. marts 2008 - 22:05 #6
Jeg vil gerne komme med et tilbud sat op i Joomla der er en open source CMS. Men en CMS kan i selv, nemt og hurtigt opdatere jeres side direkte fra jeres browser uden kendskab til programmering.

Joomla er et meget brugt system og det betyder også at andre kan videreudvikle systemet senere hvis det bliver nødvendigt (i er ikke afhængige af at jeg er kompetent eller har tid).
Desuden findes der et hav af udvidelsesmuligheder til Joomla så medmindre i ønsker noget virkelig specielt funktionalitet på jeres side findes det garanteret og skal ikke kodes fra bunden.
Avatar billede hellebb Nybegynder
24. marts 2008 - 11:23 #7
Hej Allesammen
Tusind tak for alle jeres svar. Jeg har lige være til bestyrelsesmøde. Desværre har jeg pga sygdom måtte give vores hjemmeside fra mig og hende der nu skal overtage vil have frontpage, for det kender hun nogen der bruger og de kan lære hende det og  siger er godt. jeg har forsøgt at forklare, at hvis der er nogen der har forstand på de ting er det jer, men jeg er magtesløs, da jeg ikke mere magter at have hjemmesiden. DFA er mit hjerteblod og derfor gør det mig ondt at den bedste løsning på langt sigt ikke bliver fundet. men som før skrevet er alt arbejde frivilligt i DFA og derfor er vi ikke så mange. På den måde kan jeg godt forstå at hun holder fast i frontpage, da hun jo også har arbejde ved siden af. Men Men Men. Jeg vil sige jer en stor tak for jeres svar og ville gerne give jer alle point. Tak
Avatar billede stone Forsker
24. marts 2008 - 11:30 #8
Jeg skal ikke have point....

Men lige en advarsel vedr. Frontpage...

Den producere en masse junkkode som fylder mere end nødvendigt samt den roder lidt i venstre stilling...
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
24. marts 2008 - 11:39 #9
jeg behøver heller ingen point, jeg har endnu ikke fundet ud af hvad jeg skal med dem :)..

Er enig med stone -> frontpage er noget skidt
Avatar billede nielle Nybegynder
24. marts 2008 - 13:19 #10
Springer over på denne her :^)
Avatar billede Himbear Nybegynder
24. marts 2008 - 13:25 #11
Jeg skal heller ikke have point, så svar bare selv. :)
Avatar billede Himbear Nybegynder
25. marts 2008 - 17:58 #12
-> Hellebb. Hvis det vil hjælpe, så kan jeg sagtens snakke med hende den nye :), I er velkomne til at ringe på 2874 8190.
Avatar billede hellebb Nybegynder
26. marts 2008 - 07:44 #13
Hej Tino. Det skal du have rigtig mange tak for. Jeg prøver at sende dette der er skrevet på denne side til de andre i bestyelse. Så må de tage en beslutning, de ved endnnu ikke noget om det her, da jeg ikke har ville skabe splid.