Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2008 - 22:07 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Problemer med trådløs kontakt til min laptop

Efter i en årrække at have brugt Stofanet, har jeg fået CC, og jeg må sige, at jeg blev imponeret i aftes, da jeg fulgte anvisningerne på en medfølgende cd-rom og i løbet af 10-15 minutter var koblet på CC's net.
Men er der nogen, som har erfaring med at få den trådløse forbindelse til en bærbar med netkort til at fungere.
Jeg har kigget i det medfølgende materiale og kan ikke se, at der er nogen anvisning på det.
Modem'et er et ZyXEL.
På forhånd tak.
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. marts 2008 - 11:54 #1
Du har vel installeret driver til det trådløse netkort på den bærbare ?

Kør guiden internetforbindelse i kontrolpanelet på den bærbare.

Sæt DHCP til "automatisk tildeling".
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2008 - 13:35 #2
Jeg går ud fra, at driveren er installeret - ellers ville det vel ikke have fungeret med Stofanet, eller?
Forsøger det andet, og foreløbig tak.
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. marts 2008 - 14:32 #3
Det fremgår ikke af dit spørgsmål, at det er med den bærbare at du er koblet til stofa eller CC.

Har du været koblet trådløst til Stofa, og nu vil du det samme med CC ?
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2008 - 17:25 #4
En router var koblet med kabel til stofa modem. Fra routeren var der kabel til min stationære og trådløst til min laptop.
Nu er den stationær forbundet med cc-modem via kabel. CC-modem fungerer tilsyneladende også som router - i hvert fald er der antenne på. Og det er det, jeg gerne vil have min laptop forbundet med.
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. marts 2008 - 17:50 #5
CC modem er et zyXel modem/router ?

Hvad er modelbetegnelsen på denne ?

OK hvis du fra kablet forbindelse højreklikker på netværksikonet nede i højre hjørne, og vælger status > detaljer, så kan du se standart gateway. Det er IP adressen for modem/router.

Nu åbner du en browser, og skriver denne IP adresse i adressefeltet, og trykker enter.

Nu skulle du gerne være inde i setup på modem/router. Der kan du sætte det trådløse netværk op.
Det skal enables/aktiveres. Du skal have givet netværket et navn/SSID. Du skla have valgt en kanal, og lad nu være med at vælge kanal 11, for det gør alle, med risiko for forstyrelser.

Med disse 2 ting sat op, skulle du kunne gå+ på nettet trådløst.
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2008 - 18:02 #6
ZyXEL P-2602HW-D1A
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2008 - 18:04 #7
Mener du på min stationære?
Kan ikke finde et netværksikon i nederste højre hjørne.
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. marts 2008 - 13:09 #8
Du kobler den stationære med kabel til Zyxel, og kører setup wizard. Det er den samme som du anvendte til at konfigurere kablet forbindelse.
Klik på "go to wizard setup", og klik apply. Klik "Internet/wireless setup". Ud for "Continue til wireless setup wizard" klikker du Yes, og klikker next indtil du kommer til Step 2 "Wireless LAN". Flueben ved Active, men ikke ved enable OTIST, klik next.
Skriv netværksnavnet i SSID. Vælg en kanal efter det jeg skrev tidligere. Lad security være indtil videre (Disable wireless security), så kan du når det trådløse virker aktivere dette. Klik next.
Til sidst trykker du på Finish, og din bærbare skulle kunne koble trådløst til modem/router.
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2008 - 14:23 #9
Men jeg har ikke konfigureret den kablede forbindelse - så hvad er det for en wizard, du taler om.....?
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. marts 2008 - 14:56 #10
Du skriver:
da jeg fulgte anvisningerne på en medfølgende cd-rom og i løbet af 10-15 minutter var koblet på CC's net.

Så et eller andet må du have gjort ! ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. marts 2008 - 15:03 #11
Du kan også prøve at skrive "192.168.1.1" i adressefeltet i en browser, og trykke enter.
Hvis du ikke har ændret password i routeren, skal du blot trykke 1234, og login. Har du ændret dette, skal du bruge det du har anvendt.

Så gør du som jeg har beskrevet ovenover.

Har du lidt forstand på det, kan du også gå direkte til "go to advanced setup" i stedet for "go to wizard setup".
Your choice !
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2008 - 15:20 #12
Ja, men ikke noget, hvor der optrådte en wizard.
Browseren kan ikke finde 192.168.1.1

"Har du lidt forstand på det, kan du også gå direkte til "go to advanced setup" i stedet for "go to wizard setup.""
Men hvor er den wizard steup??????
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. marts 2008 - 15:23 #13
På den medfølgende CD.

Prøv lige med kablet forbindelse: Højreklik på netværksikonet nederst til højre, og vælg status > detaljer, og under standart gateway er IP adressen for routeren. Den klasker du i adressefeltet i en browser, og trykker enter.
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2008 - 15:26 #14
Citat fra mit svar igår kl. 18.04.05:
Kan ikke finde et netværksikon i nederste højre hjørne.
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2008 - 15:27 #15
Der er ikke noget på den medfølgende cd, som handler om trådløst net.
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. marts 2008 - 15:28 #16
Du må da have gjort et eller andet da du "da jeg fulgte anvisningerne på en medfølgende cd-rom og i løbet af 10-15 minutter var koblet på CC's net." ?
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2008 - 15:30 #17
Glem det, jeg giver op.
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. marts 2008 - 15:32 #18
Start > højre side menuen Netværk. klik på  den. Nu sidder jeg med Vista, og kan ikke helt huske hvad det hedder i XP, men du skal ind i netværksforbindelser. Jeg mener der er en menu i venstre side af netværk der hedder Vis netværksforbindelser, og derinde kan du højre klikke på din kablede netforbindelse og vælge status.

Du kan også gå i Start > Kør > skriv cmd og tryk enter > skriv ipconfig /all og tryk enter. Der kan du også se standart gateway Ip adressen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. marts 2008 - 15:33 #19
Hold nu op. Du skal have fat i IP adressen for standart gateway, som er din ROUTER/MODEM. Med denne IP adresse er det en smal sag at sætte det trådløse op.
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2008 - 00:19 #20
k
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2008 - 00:19 #21
har du et svar til points?
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. marts 2008 - 00:29 #22
Ok :-)
Avatar billede lurt Nybegynder
08. april 2008 - 17:45 #23
Jeg har samme problem, jeg har oploaded den firmware og konfiguration som cybercity anbefaler, men mit trådløse netwærk virker kun når der er andre akfive netværk i nærheden.
Jeg venter på svar CC support, Zyxel support vil ikke yde support på den firmware som CC anbefaler, de mener sågar at den kan ødelægge routeren.
Hvis man har kørt CC´s konfiguration skal man i sin browser taste http://10.0.0.1:2033/ og her indtaste sit password som er det samme password til CC, for at komme ind i sin router.