Avatar billede svelasco Nybegynder
07. marts 2008 - 15:38 Der er 2 kommentarer

Ændre (i vba) Word 2007 save default fra ".docx" til ".docm"

Hej alle, Jeg har Word 2007 og har oprettet en skabelon (.dotm) med en makro. Jeg har nogle brugere som skal udfylde skabelonen og sende den til mig. Jeg vil helst at de gemmer skabeloner som ".docm" (wdFormatXMLDocumentMacroenabled) isted for ".docx". Men _kun_ når de gemmer min skabelon, det skal ikke ændres på deres almindelige opsætning (eller, det kan ændres, men når skabelonen lukkes så skal defaulten kom tilbage). Jeg har ikke haft held med activedocument.defaultsaveformat=wdFormatXMLDocumentMacroenabled, og jeg ved iike hvorfor....

Håber virkelige at i kan hjælpe mig. På forhånd tak !
Avatar billede word-hajen Nybegynder
07. marts 2008 - 17:47 #1
1. Hvis brugerne skal udfylde skabelonen, skal de jo blot åbne den, rette i den, gemme den og sende den til dig.
2. Hvis det ikke er skabelonen, som de skal rette i, men derimod et dokument baseret på skabelonen, er der ingen kode i dokumentet (for det befinder sig i din skabelon) og dokumentet kan/skal derfor IKKE gemmes som .docm.

Er der en helt anden årsag end "normal" brug af Word/skabeloner, må du gerne fortælle om det, så skal jeg se, om jeg kan finde en god idé.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
20. marts 2008 - 22:55 #2
Tilbagemelding?