Avatar billede dartlykke Novice
06. marts 2008 - 08:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sletning af database uden at ville det :S

Hej allesammen... sidder her og prøver at opdatere min database, men alt der sker når jeg beder den om det er at den sletter alt der i...
nogle der kan hjælpe?:

sqleU = "UPDATE bruger SET adgangskode='"&request.Form("pass")&"', navn='"&request.form("name")&"', efternavn='"&request.Form("lastname")&"', email='"&request.Form("email")&"', telefon="&request.form("telefon")&", pers_int='"&request.Form("inter")&"', beskrivelse='"&request.Form("beskr")&"' where id="&rsedit("id")&""
conn.execute(sqleU)
Avatar billede noob2003 Nybegynder
06. marts 2008 - 09:13 #1
evt. prøv at check om den får de data du skal indsætte.

jeg plejer i php og lave en echo $data1 $data2 osv, for at check om den modtager det hele før jeg sætter den til at køre en update.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. marts 2008 - 09:54 #2
Ja, det jo formentlig fordi alle dine request.form-værdier er tomme.
Avatar billede dartlykke Novice
06. marts 2008 - 10:32 #3
nej er det ikke... :'(
Avatar billede dartlykke Novice
06. marts 2008 - 10:33 #4
men har fået det fixet nu...

men har så fået en anden fejl... syntax:

Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'read) VALUES ('3','2', 'FREAK!', 'freak!', 0)' at line 1
/eksamen/include/sub/netsub.asp, line 139

her:

sqlsend = "insert into besked (beid, frid, overskrift, besked, read) VALUES ('"&request.Form("toid")&"','"&request.Form("userid")&"', '"&request.Form("over")&"', '"&request.form("besked")&"', "&request.Form("redden")&")"
conn.execute(sqlsend)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. marts 2008 - 10:35 #5
read er et reserveret ord. Skriv i stedet for:  `read`
Avatar billede dartlykke Novice
06. marts 2008 - 10:41 #6
mange tak.... du er sku til meget hjælp erik ;)
Avatar billede dartlykke Novice
14. juli 2010 - 10:27 #7
lukker denne tråd