Avatar billede bas Forsker
05. marts 2008 - 21:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Netværksforbindelse afbrudt med firewall?

På min kærestes bærbare PC (med Windows XP) afbrydes internetforbindelsen
ofte efter noget tid. Jeg har lige kigget i kontrolpanelet
under Netværksforbindelse, og der står "Afbrudt med firewall".
Når jeg prøver at kalde op, kommer meskeden "Fejl 680: Der var ingen klartone".

Når PC'en genstartes, virker forbindelsen igen. Men det er jo ret belastende
hele tiden at skulle genstarte PC'en, så jeg vil meget gerne have hjælp til at finde en anden løsning.

Mig bekendt er der kun installeret gratisversionen af AVG, og den
indeholder da ikke firewall, gør den?

Windows XP har en indbygget firewall, og det kan måske være den, der skaber problemerne?
Det er jo nærliggende bare at slå den fra, men det er vel en dårlig idé?

Er det muligt, at ændre nogle indstillinger i Windows firewall for der-
med at løse problemet?
Jeg har kigget  under fanebladet Undtagelser, men der er flueben ud for
TDC Kabel TV Websupporter.
Skal der tilføjes en port eller noget, og hvordan skal det i så fald
konfigureres / indstilles?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
06. marts 2008 - 02:10 #1
afbrudt med firewall betyder bare at den er afbrudt. oplysningen om firewall fortæller kun om firewall er slået til på den forbindelse. Så det har med 99% sikkerhed ikke nogen med din firewall at gøre.

websupporter-tingen er vist kun til opsætningen, så vidt jeg kan se deres supportsider (som iøvrigt ikke fortæller meget)

Hvis det er en dhcp-forbindelse skal du sikere at der i internetindstillinger og fanen forbindelser er en markering  i "ring aldrig til en forbindelse". men det ville være fint hvis du skriver om det er dhcp, pppoe eller evt noget andet (om du bruger adgangskode for at sætte computeren op til at gå på nettet)
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. marts 2008 - 11:59 #2
Anvender den bærbare kablet eller trådløs forbindelse ?
Avatar billede bas Forsker
06. marts 2008 - 13:22 #3
Hej

Det er en kablet forbindelse.

Jeg må lige prøve at kigge på det med, om det er dhcp, pppoe eller
andet.

/Martin
Avatar billede bas Forsker
06. marts 2008 - 13:24 #4
..Hvor er det forresten jeg ser det med, om det er dhcp, pppoe eller andet?
Er det i Kontrolpanel > Netværksforbindelser?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
06. marts 2008 - 13:27 #5
der kan stå mange ting inde under netværksforbindelser, og gør det sikekrt også. det kan være en af problemerne.
du skal kigge i dine papirer (grundlæggende handler det om det skal indtastes kode for sætte internetforbindelsen og eller ej)
Avatar billede bas Forsker
06. marts 2008 - 18:27 #6
Har lige tjekket, og der er sat prik ud for "Ring aldrig til en forbindelse".

Det ser ud til, at det hedder PPP....se
http://www.elseif.dk/forbindelse/forb_egenskaber.jpg
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
06. marts 2008 - 18:47 #7
sådan er det registreret i computeren, men spørgsmålet er om det skal være sådan
hvis du skal bruge en PPPOE så skal der så "Ring op når der ikke findes netværksforbindelse" og ikke "Ring aldrig til en forbindelse".
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
06. marts 2008 - 18:48 #8
prøv evt det og se om det virker
eller kan du sætte den tilbage igen og tjekke opsætningsvejledningen for kabel bredbånd
Avatar billede bas Forsker
04. januar 2009 - 13:33 #9
Tror der har været problemer med kabler eller stik.
Der har ikke været problemer siden vi flyttede.

mrmox2 poster du et svar for points?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
04. januar 2009 - 22:23 #10
takker - her er svar
vi kan da dele
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
06. januar 2009 - 16:14 #11
thx