Avatar billede dartlykke Novice
04. marts 2008 - 14:45 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Udate en database med MySQL

Hej er der en der kan se fejlen i denne linie, jeg har selv kigget på den i over 1 time nu...

sqleU = "UPDATE bruger SET adgangskode='"&request.Form("pass")&"', navn='"&request.form("name")&"', efternavn='"&request.Form("lastname")&"', email='"&request.Form("email")&"', telefon="&request.form("telefon")&", pers_int='"&request.Form("inter")&"', beskrivelse='"&request.Form("beskr")&"', billede='"&request.Form("pic")&"' WHERE id='"&session("uid")
                    conn.execute(sqleU)

tak!
Avatar billede w13 Novice
04. marts 2008 - 14:49 #1
Hvad siger den, fejlen er?
Avatar billede w13 Novice
04. marts 2008 - 14:49 #2
Det er nok her:
id='"&session("uid")

Du mangler jo at afslutte med '
Men det skal nu nok være:
id="&session("uid")
Avatar billede dartlykke Novice
04. marts 2008 - 14:55 #3
Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ' pers_int='', beskrivelse='', billede='' WHERE id='1'' at line 1
/eksamen/include/sub/loginsub.asp, line 222.

har prøvet at lukke den på mange forskelligemåder men den vil sku ikke...

WHERE id='"&session("uid")&"'" virker ikke
Avatar billede w13 Novice
04. marts 2008 - 14:56 #4
så bare brug:
id="&session("uid")
det er jo nok af typen "tal", så derfor må den ikke stå i '
Avatar billede dartlykke Novice
04. marts 2008 - 14:56 #5
hvordan vil du mene jeg skal afslutte den?
Avatar billede dartlykke Novice
04. marts 2008 - 14:58 #6
har jeg også prøvet... :S og ja det er af typen "tal"
Avatar billede dkfire Nybegynder
04. marts 2008 - 15:13 #7
Hvilken type er telefon ??
Avatar billede w13 Novice
04. marts 2008 - 15:39 #8
Med min rettelse bliver det:

sqleU = "UPDATE bruger SET adgangskode='"&request.Form("pass")&"', navn='"&request.form("name")&"', efternavn='"&request.Form("lastname")&"', email='"&request.Form("email")&"', telefon="&request.form("telefon")&", pers_int='"&request.Form("inter")&"', beskrivelse='"&request.Form("beskr")&"', billede='"&request.Form("pic")&"' WHERE id="&session("uid")
conn.execute(sqleU)
Avatar billede dartlykke Novice
05. marts 2008 - 10:40 #9
takker w13... det hjalp meget
Avatar billede w13 Novice
05. marts 2008 - 10:59 #10
Gjorde det? =)
Avatar billede w13 Novice
06. marts 2008 - 18:23 #11
Tak for point! :)