Avatar billede cortx Nybegynder
04. marts 2008 - 14:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sumsung skærm, god?

Hej eksperter! :)

Overvejer kraftigt at købe denne skærm:
http://www.samsung.com/dk/products/monitors/tft21_40/245b.asp

En samsung 24" widescreen.

Er den god, og God, til både spil og grafisk arbejde? :)

På forhånd tak,
Rasmus Henriksen
Avatar billede jokkejensen Novice
04. marts 2008 - 15:35 #1
det er en desktop skærm...Altså en "normal bruger" skærm..

Samsungs er ofte i fin kvalitet, men ikke noget der springer i øjene til pro grafisk arbejde.. (har selv 2x22" billig model, hvor farvene er forskellige)..

Bemærk at når du vælger en skærm med 1920x1200 skal du for at få bedst billede i spil kunne levere 1920x1200 px 30-40 gange i sekundet før du får et godt billede.. Noget de fleste pc'ere ikke kan i dag (eller jeg kan ikke selv med 2x8800GTS)

Dog kan du vælge at spille i 960x600 (/2) men det er desværre ikke alle spil der understøtter denne opløsning.
Avatar billede cortx Nybegynder
04. marts 2008 - 15:51 #2
Jamen tror du at den der giver mig gode farver osv til mit grafiske arbejde?

Har et 512MB-8800GTS ..
Avatar billede jokkejensen Novice
04. marts 2008 - 16:58 #3
grafikkort skal nok vise de rigtige farver..

Det kommer lidt an på hvad du laver, hvis det er til web og skærm er det jo mere eller mindre ligegodt idet folk har en lignende skærm.

Men arbejder du med tryk, og ikke konstant vil sidde og føle dig frem med dine farveskemaer i hånden - så skal du have en anden.

/J
Avatar billede cortx Nybegynder
04. marts 2008 - 19:27 #4
Jeg laver professionelt webgrafik :) somme tider tryk, men ikke professionelt tryk.
Jeg er dog kommet i tvivl om, om det er FOR stort - bliver det forvirrende at sidde ved den, i forhold til en 22"?
Avatar billede cortx Nybegynder
04. marts 2008 - 19:30 #5
Og hvis jeg skal have en 22" hvilket mærke ville du så anbefale? :)
Avatar billede jokkejensen Novice
05. marts 2008 - 10:56 #6
Jeg laver kun web (frontend opsætning) så jeg er sådan set ligeglad med hvad farverne er på min skærm..

24" ville være optimalt til design skræm (syntes vores grafikere siger at man lettere kan have en hel A4 derpå, men forstår ikke helt, da man vel bare kan zoome ud :))

Men jeg har det skønnere med 2x22" (ville gerne have 2x24")...

tilbage til farvene.. Så halter fladskærme stadigt noget bagud, og skal du have en fladskræm med gode farver, går det ud over opdateringshastigheden (samt prisen 4 dobbles :))

Se eksempelvis på http://www.eizo.dk/eizo/smpage.fwx?smlanguage=DAN&page=169 <-- men her taler vi altså hardware color kalibrering, genialt. Men opdateringshastigheden halter meget.

Idet du ikke arbejder pro, syntes jeg du skal holde dig til den 24" samsung.. Har du kun råd til en, ville jeg PERSONLIGT tage de 2x22" som man typisk kan få for et par hundrede mere, men det er kun fordi jeg bruger flere programmer af gangen..

/JJ
Avatar billede cortx Nybegynder
24. marts 2008 - 06:17 #7
Jeg har bestemt mig for 22" samsung .. gider du smide svar jokkejensen? :)
Avatar billede cortx Nybegynder
12. maj 2008 - 13:51 #8
Ikke? :)