Avatar billede dennism Nybegynder
03. marts 2008 - 21:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

PS3: afprøv regnekraft

Jeg er igang med at installere Debian på min PS3. Jeg kunne godt tænke mig at lave et lille program i C++ el. lign. som beregner et eller andet, for derefter at køre det på min laptop med en Intel Duo Core og derefter på PS3 - så jeg kan se, hvad den kan :)

Er der nogen der har en idé til, hvad det kunne være?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
03. marts 2008 - 22:31 #1
Udregning af PI med en hulens masse decimaler.. :-)

For noget tid siden, kendte man PI med op til omkring 60 millioner decimaler.. og de tal bruges til at undersøge om en processor (CPU) regner rigtigt..

PI er lig 22/7
Avatar billede thesurfer Nybegynder
03. marts 2008 - 22:33 #2
Avatar billede thesurfer Nybegynder
03. marts 2008 - 22:34 #3
Det sidste tegn i linket er "π":

en.wikipedia.org/wiki/Proof_that_22/7_exceeds_π

eksperten.dk konverterer automatisk tegnet til HTML koden..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
03. marts 2008 - 22:36 #4
Jeg giver op..

Klik på linket "Proof that 22 over 7..." på: http://en.wikipedia.org/wiki/22/7

Men anyways.. prøv det :-)

Enten PI eller 22/7 med x antal decimaler, og se om du får samme resultat.. :-)
Avatar billede dennism Nybegynder
03. marts 2008 - 23:32 #5
Hvis jeg skulle beregne IP, ville det nok nærmere være med Gregory-Leibniz serien, som er beskrivet her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Pi#Calculating_.CF.80

Er bare lidt usikker på, hvordan man skal repræsentere et så stort tal :(
Avatar billede thov Forsker
04. marts 2008 - 11:51 #6
Prøv med Mandelbrot billeder http://en.wikipedia.org/wiki/Mandelbrot_set
Det var det store hit tilbage i Intel 8088 og 80286 CPU-tiden. En IBM-AT (med 80286 CPU) kunne gnave på det første billede i ca. 45 min. uden co-processor (80287).
Ved hjælp fra en 80287, kunne tiden halveres - det var vildt, dengang... LOL

Fra og med 80486 CPU'erne har en co-processor været indbygget, og det specielle ved Cell CPU'en er, at den er forsynet med 8 stk. 'co-processorer' - så det må virkelig rykke :-)

Sidst jeg testede et mandelbrot program (skrevet i Turbo Pascal), var på en AMD XP-2400.... Den klarede opgaven på under 2 sek.
Avatar billede lala1 Nybegynder
05. marts 2008 - 11:03 #7
PI er også 3-14 dele XD
Avatar billede dennism Nybegynder
12. april 2008 - 14:52 #8
Lad os lukke her - jeg fik ikke afprøvet det, da jeg ikke kunne compile. Vil I smide et svar?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
13. april 2008 - 15:32 #9
Ok :-)