Avatar billede jimmydk Nybegynder
29. februar 2008 - 13:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flere sider i en windows app

Hej

Jeg er begyndt at sidde og lege med windows app i Visual Studio 2005

Og vil gerne lave en hvor jeg har flere "sider", problemet er at jeg ikke lige kan finde nogle tuts til hvordan jeg løser problemet.

De skal vises i samme vindue, Form1.show(); virker ikke lige her.!

Ved godt at jeg bare kunne køre det i panels, men for at slippe for en lang kode dermed muligheden for at miste overblikket. :s

Så et link til en tut eller løsning ville være smukt her ;)

NB: i C#
Avatar billede arne_v Ekspert
01. marts 2008 - 00:21 #1
Hvilken form for flere sider vil du have ? Separate vinduer ? Enkelt langt vindue
med scrollbar ? Enkelt vindue med tabs ?
Avatar billede jimmydk Nybegynder
01. marts 2008 - 10:07 #2
Programmet som jeg er ved at lege med tager udgangs punkt i en kammerats værksted.

Jeg har lavet et app hvori han kan indtaste oplysninger om lejer af en bil og om selve bilen, hvorefter det kan gemmes og udskrives.

Hvilket han synes var ganske nemt. ;)

Nu vil han så gerne have et hvor han kan lave oplysninger om de biler han sælger.

Så i stedet for at han har en app til hver ville jeg gerne kunne lave det så han åbner 1 app hvor der er en knap til hver af de 2 "sider"
Som så skal vises i samme vindue alt efter hvilket han har valgt.

Håber det forklare det lidt mere :)
Avatar billede arne_v Ekspert
03. marts 2008 - 02:25 #3
Umiddelbart tænker jeg altså TabControl og TabPage.
Avatar billede jimmydk Nybegynder
04. marts 2008 - 08:37 #4
Lækkert det var lige det keyword jeg skulle bruge :)

Tabcontrol løser problemet THX..

Smid lige et svar så sendes der lidt points din vej.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. marts 2008 - 15:12 #5
svar