Avatar billede ingeburg Nybegynder
29. februar 2008 - 06:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Syge Samsung skærme.

I januar 2005 købte jeg en Samsung SyncMaster 913N skærm hos Multimedieeksperten. Efter godt et års tid måtte den udskiftes med en Samsung SyncMaster 940N, fordi den begyndte at vise striber og andre mærkelige ting. Da der igen var gået godt et års tid blev Samsung SyncMaster 940N udskiftet med en Samsung SyncMaster 913 BM på grund af samme fejl. Striber og streger over det hele. Der kom oven i købet en stopfejl i Windows Vista, som jeg desværre ikke nåede at læse, idet skærmen gik total i sort. Jeg kører med en opløsning på 1024x768 60 hrz 32-bit. Fælles for alle 3 skærme er, at jeg har prøvet dem på en anden computer med samme resultat. Jeg er ved at være temmelig træt af, at jeg ikke kan have en skærm uden at den går i stykker efter kort tid. Kan det være noget i omgivelserne, der kan skade en skærm og hvad er det så. Jeg føler mig temmelig magtesløs, idet jeg tilsyneladende ikke kan få en skærm, der kan holde i over 1½ år.
Avatar billede japping Nybegynder
29. februar 2008 - 08:30 #1
Jeg går ud fra at du i begge tilfølde har fået en ny skærm gratis ?

Mht. omgivelserne er der ting som fugtighed, elektrisk og magnetisk støj. I hvilket mijlø står skærmen ? Hvilke andre tin har du tilsluttet faserne fra el-tavlen ?
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
29. februar 2008 - 10:01 #2
jeg har lignende erfaringer med fladskærme på arbejdet (EIZO?) - 3 ud af 6 skærme viste bred stribe ned over hele skærmen - efter ca. 2 år. fejlen optrådte indenfor 2 uger på skærmene. Fejlen ligger i chips i tilknytning til selve panelet - er altså ikke en windows/driverfejl. Måske et termisk problem, da fejlen opstår 1-2 minutter efter skærmen er tændt.
Avatar billede ingeburg Nybegynder
29. februar 2008 - 16:07 #3
Skærmen står rimelig tæt på en ekstern trådløst kort. Dette har jeg haft fjernet i et stykke tid og helt ladet være med at arbejde trådløst. Der er ingen fugtighed. Uden resultat. Defekten ser nøjagtig ud som på de to foregående skærme. De 2 første skærme fik jeg gratis. Men jeg er bare træt af, at jeg får defekte skæreme. Jeg har bedt Multimedia sende mig pengene, så jeg kan handle ind i et andet sted. Men det vil de ikke. I stedet sender de mig den ene defekte skærm efter den anden.
Avatar billede ingeburg Nybegynder
02. marts 2008 - 17:43 #4
En bekendt rådede mig til at anvende en skærmopløsning, som er gængs for 19" skærme (1280x1024) og det har foreløbig afhjulpet problemet.