Avatar billede mr-buchwald Nybegynder
28. februar 2008 - 19:48 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Min computer skriver begrænset forbindelse, HJÆLP SØGES

Når jeg starter computeren kommer den på nettet og finder det som den skal, og efter et stykke tid det varierer lidt hvor lang tid der går men pludselig skriver dem "begrænset forbindelse" og viser den der gule trekant i systemtrayen, og så trykker jeg diagnoster problemet og så kommer der en række forskellige ting op, det varierer lidt hvilke problemer der popper op, jeg kan bl.a nævne:

"computeren er ude for routerens rækkevide" det kan ikke passe for den hopper af selvom jeg sidder lige ved siden af den....

"hardware- eller driver problemer med netværkskortet" Jeg har opdateret driverne og geninstalleret enheden osv. så det er heller ikke det

"ip indstillingerne kan være forkerte aktiver 2 ting som jeg ikke kan huske hvad hedder inde i egenskaberne for netværkskortet" det er slået til

og når jeg genstarter pc'en efter den har skrevet begrænset forbindelse virker det igen, det bliver mange genstarterer pr. dag.... og det er ikke alt for sundt for computeren...

Min computer er en Fujitsu siemens Amilo Pi 2550
Netværkskortet hedder realtek RTL8101 family PCI-E fast ethernet (NIC)

og det trådløse netværkskort hedder Intel (R)PRO/wireless 3945ABG network connection.

den trådløse router hedder Linksys wireless-g broadbandrouter, model wrt54g.

vi bruger stofanet opkobling...

Håber på at i eksperter herinde kan hjælpe mig :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. februar 2008 - 21:58 #1
Jeg går ud fra at det er den trådløse forbindelse du taler om.

Den største kilde til forstyrelser på trådløse net er andre trådløse net.
For at undgå forstyrelser, skal den kanal du anvender være mindst 2 men helst 5 kanaler væk fra kanaler som andre net anvender inden for din rækkevidde.

oftest er der et program på den bærbare, som kan se hvilke net der findes i nærheden, og hvilken kanal de anvender. Alternativt kan du anvende netstumbler fra www.netstumbler.com

Når du har fastslået hvilke kanaler der anvendes i din nærhed, kan du regne dig frem til hvilken kanal du skal anvende jf. det jeg skrev tidligere.

Prøv det.
Avatar billede mr-buchwald Nybegynder
28. februar 2008 - 22:32 #2
Hvordan ændrer jeg på kanalen ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. februar 2008 - 22:33 #3
Du logger på routerens setup, og under trådløs opsætning kan du ændre kanalen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. februar 2008 - 22:34 #4
Det gøres for øvrigt bedst med kablet forbindelse
Avatar billede mr-buchwald Nybegynder
28. februar 2008 - 22:36 #5
Men min er en trådløs og jeg har ikke rigtig mulighed for andet...
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. februar 2008 - 22:42 #6
så må du gøre det trådløst.
Avatar billede mr-buchwald Nybegynder
28. februar 2008 - 22:54 #7
Okay, jeg troede at du mente at det kun kunne gøres via kabel...
Avatar billede mr-buchwald Nybegynder
28. februar 2008 - 23:13 #8
Network stumber kan ikke finde nogle "wireless adapters", der står også at mit netkort er unsupportet...
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. februar 2008 - 23:17 #9
Så prøv at se om der ikke skulle være et Fujitsu siemens værktøj installeret der kan se trådløse netværk.

Hvis din router anvender kanal 11, kan du godt skifte kanal, for langt de fleste anvender kanal 11, da det er default kanal.
Avatar billede mr-buchwald Nybegynder
28. februar 2008 - 23:35 #10
Jeg ved at routeren i stuen (den jeg er koblet til via trådløs, bruger kanal 11, så jeg kan roligt lave den om til 6 eller ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. februar 2008 - 10:51 #11
Ja, du kan prøve om det virker bedre, og så håbe at du er ene om det valg.
Avatar billede mr-buchwald Nybegynder
29. februar 2008 - 14:10 #12
Okay mange tak, det fungere bedre nu.
skriv lige dit svar så du kan få dine points :D
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. marts 2008 - 00:27 #13
Jo da. Oplever du problemer igen, så skift kanal igen.