Avatar billede henrik_40 Juniormester
28. februar 2008 - 13:35 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

website.dll

Hej
Jeg har fucket en hjemmeside og intranetside fuldkommen op. Dette fordi - tror jeg - at jeg har lagt website.dll fil op.
Hvad er det for en fil?
Hvordan kan jeg løse mit problem?

TEmmeligt alvorligt! :-(
hilsen

Henrik
Avatar billede w13 Novice
28. februar 2008 - 13:41 #1
Hvad er anderledes?
Avatar billede henrik_40 Juniormester
28. februar 2008 - 13:43 #2
Før virkede hjemmesiden og intranettet. Nu kan man ikke komme ind på nogetsomhelst. Står bare og søger. Kommer ikke med nogle fejlmedd.
Avatar billede henrik_40 Juniormester
28. februar 2008 - 13:57 #3
Hvad er det for en fil? Kan du sige mig det?
Avatar billede henrik_40 Juniormester
28. februar 2008 - 14:19 #4
Hej det var serveren som skulle genstartes.
juhuu - så jeg er MEGET glad!

Jeg vil dog gerne have en forklaring på hvad website.dll er for en fil, så vil jeg gerne gi' point :-)

/henrik
Avatar billede w13 Novice
28. februar 2008 - 14:23 #5
Kan du ikke se, hvad den indeholder?
Avatar billede jokkejensen Novice
28. februar 2008 - 14:26 #6
Hvis filen lå i /bin/ mappen i roden af dit webhotel..

Er det blot sites kompilerede kode.. Uundværlig for at sitet overhovedet vises.

denne skal ikke flyttes, slettes osv.. Ellers skal du lige "røre" ved web.config, som vil tvinge webapplikationen til at genstarte (at genstarte serveren er vist altid en nødløsning :) ) Når jeg siger røre, er det blot lige at åbne den, smide et space ind hvor det ikke vil fejle og gemme igen.
Avatar billede henrik_40 Juniormester
28. februar 2008 - 14:28 #7
Hvordan ser jeg i filen - er den ikke binær?
Avatar billede henrik_40 Juniormester
28. februar 2008 - 14:35 #8
jokkejensen
ok altså¨er det på selve webserveren at den blir genereret.

Som jeg forstår det: Da jeg overwritede med den lokale website.dll, gik det galt (da den jo er genereret af localhost). Da jeg rodede i web-config på produktionsserveren og genstartede webserveren betød disse ting samlet at website.dll blev genereret?

Er det rigtigt forstået?

Kan du fortælle mig hvordan jeg kigger i dll'en?

/henrik
Avatar billede jokkejensen Novice
28. februar 2008 - 14:38 #9
Hvis det er en .net applikation, kompilerer man oftes filerne først.. resultatet skulle gerne være en dll fil...

http://www.google.dk/search?hl=da&q=decompile+C%23&meta=

/JJ
Avatar billede henrik_40 Juniormester
28. februar 2008 - 15:26 #11
Jeg er med på at filerne bliver kompileret og lagt i bin-kataloget som dll.

Mine to spørgsmål går ud på følgende:
1) Hvordan ser jeg hvad filen indeholder (som w13 skriver)? Skal jeg åbne filen med et specielt program (Visual Studio)?
2) Når jeg arbejder på localhost, skal jeg så smide den website.dll  med over (Jeg formoder kompileringen sker  via mit visual studio og der skal med over. Er det rigtigt forstået?

/henrik
Avatar billede jokkejensen Novice
28. februar 2008 - 16:00 #12
Ja når du builder din solution oprettes der en dll ud fra dine codebehind filer..

Dette er kompileret kode, og jeg forstår ikke hvorfor du vil kigge i det hvis du har CS filerne i vs.net..

Du får akkurat det samme resultat.

Det hedder at dekompilere en kompileret fil, der findes et hav af værktøjer til dette, dog kan kompileret kode have været gennem en obfuscator eller lignende hvilket gør det svære hvis ikke umuligt at dekompilere.

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
28. februar 2008 - 16:01 #13
svært hvis ikke umuligt even..
Avatar billede henrik_40 Juniormester
28. februar 2008 - 16:13 #14
JJ -->
ok, jeg har forstået nu. Vil du lægge et svar?
/henrik
Avatar billede jokkejensen Novice
28. februar 2008 - 16:16 #15
super tak !.
Avatar billede henrik_40 Juniormester
28. februar 2008 - 16:20 #16
Selvtak :-)