Avatar billede cdull Nybegynder
27. februar 2008 - 15:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kontinuerlig betaling i medlemskabssystem

Jeg vil lave et site, som har medlemsskaber.

Medlemmer skal være både, gratis medlemmer, betalende medlemmer, og medlemmer som har fået gratis måneder.

Jeg vil integrere betalingen mod f. eks DIBS, eller en af de andre udbydere af den slags.

Hvordan vil man bære sig ad med det her? Hvis en person tilmelder sig mit site, vil jeg kontakte f. eks dibs, som kan trække pengene.
Men næste gang personer logger på, hvordan ved jeg så at denne person har betalt for denne måned og skal have adgang til min side?

Hvis jeg nu har en som DIBS, og giver gratis medlemsskaber til nogle, og frie måneder til andre.
Hvad så?

Nogle ideer?
Avatar billede leif Seniormester
27. februar 2008 - 16:23 #1
Det skal du jo registrere hos dig selv. Du sender fx. Ordre nummer til DIBS og for besked tilbage fra DIBS om betalingen er autoriseret eller ej og derved skal du registrere det i databasen.
Avatar billede cdull Nybegynder
27. februar 2008 - 18:09 #2
Ja DIBS sender en status tilbage når betalingen går igennem. Og det er også fint nok.
Men hvad så derefter?

Hvad sker der efter 1 måned når dibs trækker pengene igen? Hvordan kan jeg opdatere det i mit system?
Avatar billede leif Seniormester
27. februar 2008 - 20:29 #3
Dvs. du vil bruge Abonnements betalinger således at brugeren ikke skal fornye sit medlemsskab ved udløb ?

Men jeg mener du får en mail om at pengene er trukket, men hvad med at kontakte DIBS, de ved jo bedst hvordan deres Abonnements system fungerer.
Avatar billede cdull Nybegynder
27. februar 2008 - 20:41 #4
Nu ville jeg høre om nogen herinde, allerede havde etableret noget lignende, som kunne guide mig i retningen af den korrekte arkitektur.

Andre?
Avatar billede leif Seniormester
27. februar 2008 - 20:53 #5
Må jeg spørge hvorfor du ikke blot laver at man fx. kan købe 12 måneder af gangen ? Jeg må indrømme personligt hader jeg at folk bare kan trække penge på mit Dankort, så hellere via PBS da jeg i hvert til fald der modtager en oversigt før pengene trækkes.
Avatar billede cdull Nybegynder
27. februar 2008 - 21:14 #6
Jeg tror at de fleste hellere vil have det trukket 1 gang om måneden, hvor de altid med 1 måneds varsel kan opsige abonnement, frem for at give et beløb der er 12 gange så stort.

En del af pointen i strategien for indtjeningen går også på at det er "sværere" at gøre noget aktivt for at opsige et abonnement på et sted man kan lide. Udløber det af sig selv, skal man igen AKTIVT abonnere, og så falder folk fra.

Hvis du kan undgå at brugerne er aktive og samtidigt hiver penge ind, kan du tjene langt mere.
Så det skal fungere på denne måde.
Avatar billede leif Seniormester
16. marts 2008 - 17:25 #7
Fandt du en løsning ?
Avatar billede cdull Nybegynder
12. maj 2008 - 15:47 #8
Jeg kom frem til at det skal laves i min kode. Og at jeg har et job kørende som checker om folk skal have betalt deres månedlige abonnement eller ej.
Med udgangspunkt i det du nævnte med at kalde DIBS' API.

Tak for hjælpen. Smid et svar.
Avatar billede leif Seniormester
12. maj 2008 - 16:28 #9
.