Avatar billede allanfrisk Novice
27. februar 2008 - 12:45 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Automatisk opdatering af felt.

Hej.

Hvordan får man word til automatisk at opdatere et felt ved åbning i et beskyttet dokument.
Jeg kan sagtens opdatere felt ved at højreklikke og vælge "opdatere felt" men vil gerne have den til at gøre det automatisk ved åbning..
Hvordan gør men det??

Allan
Avatar billede rvm Nybegynder
27. februar 2008 - 12:49 #1
Du må kode...

ActiveDocument.Fields.Update
Avatar billede allanfrisk Novice
27. februar 2008 - 12:53 #2
hvad mener du?? hvordan kode.... Og hvor??
Avatar billede rvm Nybegynder
27. februar 2008 - 13:03 #3
Hvor = Tryk Alt+F11

Hvordan:
Vælg dit dokument i venstre side i Visual Basic
Vælg Insert/module

Indtast følgende:

Sub Opdaterfelter()
  ActiveDocument.Fields.Update
end sub

Sæt koden på en genvej eller en knap på menuen
Avatar billede allanfrisk Novice
27. februar 2008 - 13:49 #4
SUPER men jeg er meget i tvivil om det sidste. Hvorfor og hvordan skal koden sættes på en genvej??
Avatar billede rvm Nybegynder
27. februar 2008 - 14:06 #5
Vis/værktøjslinier/Tilpas
Vælg fanen Indstillinger
Vælg "Tastatur"
Under "kategorier" vælges "Makroer"
Find din makro og vælg en genvejstast
Avatar billede word-hajen Nybegynder
27. februar 2008 - 14:21 #6
For at få koden til at køre automatisk, når du åbner dokumentet, kan du placere koden i Document_Open i ThisDocument.
Avatar billede allanfrisk Novice
27. februar 2008 - 14:25 #7
Hej.

Tak for hjælpen begge. Ved at kombinere de 2 svar fik jeg det til at virke... Næsten.. Jeg kan dog ikke finde nogle makroer under"kategorier,Makroer..
Avatar billede rvm Nybegynder
27. februar 2008 - 14:30 #8
Makroen skulle gerne hedde "Opdaterfelter"... Du skal huske at skifte til dit dokument, når du leder efter meakroen
Avatar billede allanfrisk Novice
27. februar 2008 - 14:38 #9
Har prøvet men der står ikke nogle makroer.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
27. februar 2008 - 21:20 #10
Hvis du har placeret koden i Document_Open, har du ikke tilgang til den via kategorier, makroer, da den i sagens natur alene er beregnet til at fyre i luften ved åbning af dokumentet.

Skal du kunne begge dele - altså automatisk ved åbning - og på et valgfrit tidspunkt, skal du også placere koden i et modul, som rvm har beskrevet.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
21. marts 2008 - 22:47 #11
Tilbagemelding?
Avatar billede allanfrisk Novice
23. marts 2008 - 10:51 #12
sorry. Glemte helt at melde tilbage.. Fik det til at virke skulle bare sætte makro sikkerheden ned.. Bliver nok nød til at give point til rvm.. Men tak for hjælpen hajen..
Avatar billede word-hajen Nybegynder
23. marts 2008 - 20:01 #13
rvm har lagt et svar (øverst), så du kan sagtens få uddelt point og lukket spørgsmålet.

Helt fint med mig, at pointene går til rvm; jeg faldt bare ind undervejs med en kommentar.