Avatar billede skema Nybegynder
23. februar 2008 - 21:27 Der er 3 kommentarer

Automatisk sletning af større mængde tekst i Word

Jeg har et dokument i word 2003 som er udformet som et skema. Dette skema udfyldes af en anden person. Rundt omkring i skemaet er der diverse guides/retningslinjer for hvordan personen udfylder skemaet korrekt. Når jeg modtager skemaet retur fra personen i udfyldt stand skal jeg slette disse retningslinjer og indsætte noget ekstra tekst. Kan dette gøres automatisk? har forsøgt mig med makroer, men kan ikke få det til at fungere, da skemaet udvider sig, når personen har udfyldt det. Håber nogen kan hjælpe!

På forhånd tak
Avatar billede word-hajen Nybegynder
23. februar 2008 - 23:53 #1
Sæt bogmærker rundt om teksterne med retningslinjer. Derefter er det forholdsvis nemt at afvikle kode, der enten sletter indholdet af bogmærkerne eller udskifter med anden tekst. F.eks.:

ActiveDocument.Bookmarks("Retningslinje1").Range.Text = "Her skriver jeg anden tekst"

hvor Retningslinje1 er navnet på bogmærket og teksten efter = er den tekst, som skal stå der i stedet for.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
05. marts 2008 - 22:02 #2
Tilbagemelding?