Avatar billede rolfkraka Nybegynder
23. februar 2008 - 01:41 Der er 6 kommentarer

Volume "vindue" bliver stående på skærm

Hej :)

Har et problem med min kones skærm jeg håber i kan hjælpe med.

Det er en fladskærm, Philips 170B

Problemet består i at det lille vindue med volume bliver stående på skærmen og kan tilsyneladende ikke lukkes igen.

Forsøger vi at skrue ned så skrues der automatisk op igen uden at vi rører ved noget.

Vi har forsøgt os med følgende uden held:

1) Slukket skærmen og tændt den igen.
2) Frakoblet strømmen til skærmen og tændt den igen.
3) Scannet for virus.
4) System gendannet.

Intet af ovenstående har virket, er der nogen der ved hvad problemet kan skyldes?

Venlige hilsener herfra :)
Avatar billede gurly Praktikant
23. februar 2008 - 02:04 #1
hvis volumen du omtaler styres fra knapper på selve skærmen, så har det i hvert fal intet med selve pc´en at gøre, og så er punkt 3 og 4 uvæsentlige.

hvis derimod det er den volumen regulering der findes i selve pc´en så er det en anden sag.

?
Avatar billede rolfkraka Nybegynder
23. februar 2008 - 02:12 #2
Den styres fra knapper på selve skærmen men forbliver på skærmen selv efter den har været slukket - det var derfor jeg tænkte at problemet måske lå i pc'en.

Ind i mellem forsvinder problemet når der trykkes på ok-knappen på skærmen, blot for at komme tilbage sekunder efter.
Avatar billede gurly Praktikant
26. februar 2008 - 00:25 #3
Nu har jeg kigget lidt på din skærm
http://www.monitech.com.au/products/monitors/philips/170b.html
og i følge det så er der ingen lyd tilslutning på din skærm, der en ingen højtalere i den.
og kigger jeg i brugsanvisningen som ligger her >
http://www.p4c.philips.com/files/1/170b1a/170b1a_dfu_aen.pdf
så giver det samme resultat, ingen lyd til slutning / ingen højtalere i skærmen
og derfor har den ingen volumen kontrol, knapperne på forsiden er til at styre de forskellige funktioner i OSD  (on screan display)
men der findes ingen volumen kontrol inde i de indstillinger.

Så volumen kontrollen du omtaler kan jo umuligt ligge i skærmen, og skal derfor heller ikke betjænes fra skærmen.

er du sikker på du har lyd i skærmen ? er du sikker på den hedder 170b ?
Avatar billede gurly Praktikant
26. februar 2008 - 00:28 #4
du tror ikke at det bare ligner en volumen kontrol, men i faktisk er en helt anden indstilling i skærmen i stedet ?
Avatar billede rolfkraka Nybegynder
26. februar 2008 - 04:54 #5
"Så volumen kontrollen du omtaler kan jo umuligt ligge i skærmen, og skal derfor heller ikke betjænes fra skærmen."

Ikke det stod mindre havde skærmen volumekontrol via skærmens funktions menu ligesom den også har indbyggede højtalere. :)

Vi kunne ikke løse problemet men nåede frem til at skærmen havde en løs forbindelse og den er derfor blevet skiftet ud med en ny med bright view (bright view er fantastisk).

Vil gerne sige tak fordi du har ville bruge tid på at forsøge at hjælpe os, så hvis du skriver et svar (ikke kommentar) vil jeg gerne tildele dig de point jeg har sat ud her i emnet som tak for din tid. :)

Venlige hilsener herfra.
Avatar billede gurly Praktikant
26. februar 2008 - 12:33 #6
det er så underligt at det ikke er omtalt i den ellers ganske lange brugsanvisning
Godt du selv fandt ud af at løse det så c",)