Avatar billede rmjdk Nybegynder
21. februar 2008 - 10:43 Der er 2 kommentarer

Manipulering af ConextMenu, MenuItem og ToolStripMenu

Jeg er igang med at lave noget funktionalitet til et tray ikon hvor når man har valgt noget, skal den vælge de andre fra osv. Pt. itererer jeg gennem de forskellige menutypers Items, DropDownItems etc, og sammenligner på fx. navn - lidt i stil med hvad man gør med en DOM parser mod XML, det virker jo fint nok, men det er lidt trægt og grimt at se på. Derfor tænkte jeg om der findes en smartere metode, som fx. XPath til XML ?

På forhånd tak!
Avatar billede wisen Nybegynder
21. februar 2008 - 14:33 #1
Jeg er ikke helt med... er det en slags "radio-button opførsel" i en context-menu du er ude efter?
Avatar billede rmjdk Nybegynder
21. februar 2008 - 17:04 #2
Nej, jeg ville have en metode til at tilgå nogle items der f.eks. ligger i tray->contextmenu->dropdownitems, istedet for at itererer gennem de forskellige items.

Men jeg er selv kommet på en løsning (sikkert ikke den rigte, men den virker) hvor jeg gemmer de items' jeg skal manipulere med i en Dictionary.