Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2008 - 21:57 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Vis website i forskellige browsere

Mener  jeg har set et sted hvor man kan se hvordan en website ser ud i forskellige browsere, så man ikke er tvungen til at installerer disse på egen computer
Avatar billede per-olof Nybegynder
20. februar 2008 - 21:59 #1
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. februar 2008 - 22:04 #2
per-olof> Jeg tror at du har misforstået det.. :-)

Som jeg forstår det, ønsker ibtage at bruge 1 browser og, via f.eks. plugins, kunne se hvordan det ville have set ud, hvis man brugte en af de andre browsere til at se siden med.. :-)

Det hedder normalt "valid W3C kode" og "browser skal følge standarden".. men det er sjældent at browserene følger standarden 100%.. det er vist ikke sket endnu.. :-)
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2008 - 23:39 #3
Nej...det virker sådan... man kalder en website ? , på denne website kan man skrive f. eks. www.domain.dk og så viser den siden i de forskellige browsere
Avatar billede gurly Praktikant
21. februar 2008 - 00:15 #4
jo jeg kendte sådan en side, hvor man kunne indtaste en adresse, og vælge vilke browser typer man ville se for, de havde så en masse forskellige maskiner til at stå og køre, de åbnede så ens side, og tog et screanshot, så kunne man downloade disse screanshot billeder, og se hvordan siden så ud med forskellige sider.
men det kunne let tage timevis, inden man fik de screanshot, var altid overbelastet,
nogle gange havde den taget billedet inden siden var åbnet helt !
og mange andre problemer
sikkert derfor de lukkede siden.

hvis bare du instalere firefox, andre browsere som opera køre alligevel som den
et screanshot sige heller ikke så meget, man kunne jo ikke klikke på noget på siden og se om det køre rigtigt, det kan du kun ved selv at instalere firefox

,
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2008 - 08:50 #5
Det er ærgeligt hvis det ikke findes mere.
Nej det er rigtigt at man kun kunne se et screenshot af den side man kaldte, men mit ønske var også kun at se hvordan siden præsenterede sig i de forskellige browsere, altså om der var forskydninger, om afsnit, billeder, tekst, rammer o.sv. blev vist fornuftigt.

Fordi en side er valideret med W3C er det ikke ensbetydende at den vises "fejlfrit" i de forskellige browser-typer, jo jeg bruger Firefox samt forskellige addons - men det er der jo så kun en lille del af alm. brugere af internettet der gør -
Avatar billede gurly Praktikant
21. februar 2008 - 13:43 #6
egentlig var siden jeg tænkte på brugbar, hvis ellers man havde tiden til at vente, jeg er ikke 100% sikker på at den lukkede, og jeg har også adressen et sted, men den befinder sig et sted i noget backup af nogle gamle foretrukne fra en gammel instalation, og det ligger muligvis på den disk med 120 gb totalt rod,
flere tusind mapper med milioner af filer i (det føles sådan)
alle mapper hedder "ny mappe 388"  og ligende,
og jeg ved ikke hvad der er i nogle af mapperne, kun at det hele sikkert er meget vigtigt og derfor ikke må smides ud (selv om jeg sjældent har brug for noget af det)
jeg må se at rydde op på den disk en dag  c",)

jeg ligger hovedet i blød, for jeg kan ikke huske hvad siden hed
Avatar billede olebole Juniormester
21. februar 2008 - 23:22 #7
<ole>

Giver et rimeligt indtryk, men er ikke perfekt  :)
    http://browsershots.org/

/mvh
</bole>
Avatar billede gurly Praktikant
21. februar 2008 - 23:41 #8
Det var faktisk siden jeg tænkte på, ok side hvis man har tiden til det  c",)
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2008 - 09:28 #9
@Ole/bole.. Tak for link jeg kan nu ikke se de detaljer jeg gerne vil, men OK - det kan nok ikke blive bedre.
Læg et svar
Avatar billede gurly Praktikant
22. februar 2008 - 19:51 #10
hvis du downloader billederne og åbner dem i et foto program med zoom, så er det ikke detaljer der mangler
Avatar billede olebole Juniormester
22. februar 2008 - 20:26 #11
- et svar  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
22. februar 2008 - 21:22 #12
Tak for points  ;o)