Avatar billede rmjdk Nybegynder
20. februar 2008 - 15:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

MS Access DB autonummerering ?

Jeg skal indsætte en record i en MS Access DB. Tabellen har et ID felt som er primærnøgle og er sat til "autonummerering".
Jeg vil kunne indsætte en record uden at skulle tænke på ID'er (det skulle Access gerne gøre for mig), hvordan gør jeg dette? Jeg får fejl om at antallet kolonner der indsættes ikke stemmer overens med tabellens kolonneantal...

på forhånd tak!
Avatar billede arne_v Ekspert
20. februar 2008 - 15:56 #1
Hvis t har 3 felter f1,f2 og f3 hvor f1 er primary key og auto number saa:

INSERT INTO t (f2, f3) VALUES (?,?)

Tricket er at angive de felter man vil indsaette.
Avatar billede rmjdk Nybegynder
20. februar 2008 - 16:16 #2
Heh, SQL klovn jeg er :)

smid et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
20. februar 2008 - 16:26 #3
svar