Avatar billede beef12 Nybegynder
20. februar 2008 - 14:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Web service og sikkerhed

Jeg står overfor at skulle bygge en simpel webservice så applikationer kan snakke sammen på tværs af internettet. Det er således kun tale om at de to maskiner skal kunne se hinanden.

Hvordan bør jeg forholde mig til sikkerhed. Skal jeg blot lukke af for alle ip-adresser undtaget min egen i IIS? Eller er der nogle andre tiltag/hensyn jeg bør tage.

Jeg forventer ikke at filtre SSL ind i billedet - det er lidt for dyrt ift løsningens størrelse.

Ser fremt til at høre Jeres input.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. februar 2008 - 14:45 #1
Kun at tillade de relevante IP addresser var da en udmærket ide.

Men sikkerheden bliver ikke høj uden brug af HTTPS. Kan du ikke bruge et billigt/gratis certifikat ?
Avatar billede beef12 Nybegynder
20. februar 2008 - 15:53 #2
Jeg vidste faktisk ikke at der fandtes gratis certifikater.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. februar 2008 - 16:01 #3
soeg paa self signed certificate

det giver naturligvis ingen sikerhed for hvem det er, men giver samme kryptering
Avatar billede beef12 Nybegynder
20. februar 2008 - 16:18 #4
Ok - tak for det. Smid venligst et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. februar 2008 - 16:36 #5
svar