Avatar billede ostehamster Nybegynder
17. februar 2008 - 13:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Dubai til eb.dk - dur ikke

Hej

En ven sidder i Dubai, og har problemer med at komme ind på forskellige danske sider - f.eks. eb.dk

IE kommer med denne fejl:
Network Error (tcp_error)

A communication error occurred: "Operation timed out"
The Web Server may be down, too busy, or experiencing other problems preventing it from responding to requests. You may wish to try again at a later time.

Vi har prøvet at lave traceroute til forskellige servere, og antallet af hop er ca. det samme til google.dk og eb.dk, det samme er tiden mellem de enkelte hop.

Jeg har læst flere steder at ovenstående fejl kunne skyldes et loop mellem routere, men det ser umiddelbart ikke sådan ud ift. tracreroute.

Hvad kan der ellers være galt? Der er fint hul igennem til mange andre danske sider.
Avatar billede inglenook Praktikant
17. februar 2008 - 13:53 #1
eb.dk er blokeret fra de Forenede Arabiske Emirater. Saa samme problem i Abu Dhabi med netop eb.dk og mener det var det samme med bt.dk
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2008 - 14:02 #2
hvad sker der hvis i skriver  www.ekstrabladet.dk    ?
Avatar billede ostehamster Nybegynder
17. februar 2008 - 14:03 #3
Hmm, det virkede for et par uger siden?

Har du evt. en liste over blokerede sider?
Avatar billede inglenook Praktikant
17. februar 2008 - 14:05 #4
desvaerre ingen liste. I min browser kom en meddelelse om at denne side var blokeret idet den indeholdt 'Offensive content' ....
Avatar billede inglenook Praktikant
17. februar 2008 - 14:06 #5
hvis han har mulighed for at bruge VPN kan han omgaa dette problem
Avatar billede ostehamster Nybegynder
17. februar 2008 - 14:29 #6
inglenook > Jeps, sidder lige og tænker noget Putty, SSH til min computer og så FoxyProxy til Firefox
Avatar billede strych9 Praktikant
17. februar 2008 - 20:39 #7
ostehamster: men for et par uger siden havde EB heller ikke genoptrykt tegninger af muhammed på deres netavis...
Avatar billede ostehamster Nybegynder
19. februar 2008 - 00:22 #8
strych9 > Det startede før det

Men der er hul igennem nu, meget underligt :)

Nogen der vil have point?