Avatar billede akyhne Nybegynder
16. februar 2008 - 09:53 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

større php MEMORY_LIMIT

Jeg søger en udbyder af webhoteller hvor PHP MEMORY_LIMIT er (meget) større end hvad jeg har i dag, som er på 8Mb.

Desværre er der ikke mange der reklamerer med denne værdi, så det er umuligt selv at finde ud af.
Avatar billede leif Seniormester
16. februar 2008 - 10:08 #1
Web2U.dk har 16MB
Avatar billede leif Seniormester
16. februar 2008 - 10:11 #2
Kontakt mig på MSN hvis det har interesse
Avatar billede akyhne Nybegynder
16. februar 2008 - 10:18 #3
Hej Leif.

Jeg bruger i dag web10, hvor limit kan hæves fra 8 til 16Mb. Men jeg har efterhånden fundet ud af det heller ikke med sikkerhed er nok.

Jeg prøver lige at installere MSN.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. februar 2008 - 10:23 #4
memory_limit 90M - på dreamhost.com, USA. (Du kan få en rabatkode)
memory_limit 128M - på gigahost.dk

Ingen garanti for at det fortsætter, og at andre parametre passer til dig.
Avatar billede akyhne Nybegynder
16. februar 2008 - 10:42 #5
Jeg har i hvertfald brug for 32Mb, Coppermine forlanger min. 16Mb, og phpBB min. 32Mb.
Avatar billede akyhne Nybegynder
16. februar 2008 - 12:49 #6
erikjacobsen: Kender du Upload_Max_File på de to steder du anbefaler?
Avatar billede akyhne Nybegynder
16. februar 2008 - 13:56 #7
Hvor meget vil det betyde for hastigheden/svartider at siden hostes i USA?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. februar 2008 - 13:57 #8
Jeg ved ikke hvad du mener med "de to steder du anbefaler" - jeg nævner 2 udbydere, men jeg har ikke givet nogen anbefaling.

Så vidt jeg kan se er uploadmax:

  dreamhost.com  7MB
  gigahost.dk  16MB

Igen: oplyst uden nogen garanti.
Avatar billede akyhne Nybegynder
16. februar 2008 - 14:03 #9
erikjacobsen: Og du vil have jeg skal hostes ved dem!!! ;-)
http://dreamhost.com/aboutus-profiles.html
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. februar 2008 - 14:06 #10
Jeg siger ikke du skal hostes ved dem, det er heldigvis dit eget valg. Men den side er da meget sjov, ik'os'?
Avatar billede leif Seniormester
16. februar 2008 - 14:12 #11
Vedr. kommentar 16/02-2008 13:56:16: Det kan have betydning for svar tiden, hvor meget er ikke til at sige, det er anpå routningen og hvor presset forbindelser imellem Danmark og USA er
Avatar billede olebole Juniormester
16. februar 2008 - 14:13 #12
<ole>

Mon en fotoliste over Ekspertens brugere ville tage sig meget anderledes ud?  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede akyhne Nybegynder
16. februar 2008 - 14:16 #13
<ole> Det håber jeg sandelig *GGG*
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. februar 2008 - 14:18 #14
Pingtid fra det mørkeste Jylland til site ved gigahost.dk: 15 ms og til site ved dreamhost: 160 ms. Med det er igen kun en parameter: antal sites og deres karakter pr server, generel båndbredde. Og så kommer dine besøgende sikkert ikke kun fra det mørke Jylland.
Avatar billede akyhne Nybegynder
16. februar 2008 - 14:19 #15
erikjacobsen 14:06:21: Jo, det giver en stemning jeg godt kan lide.

Men det kunne være rart at høre om erfaringer. Jeg kan da ikke være den eneste der gerne vil kunne uploade 3Mb billeder til min hjemmeside.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. februar 2008 - 14:20 #16
...og glem nu ikke de andre 1001 webhoteller derude. Jeg startede egentlig bare med at oplyse, at man rundt omkring kan finde opsætninger med større tal. Men det betyder jo også at dine naboer på webhotellet kan bruge løs af de samme ting, med deraf følgende dårligere ydelse for dig.

Næh, det er nok mere svært at vælge webhotel, end at vælge en kone, vælge hvor sommerferien skal gå hen, og om det skal være normal eller diet-coke.
Avatar billede olebole Juniormester
16. februar 2008 - 14:23 #17
- det er faktisk en ret sjov approach, Dreamhost har på deres site. Jeg har oplevet adskillige hostingfirmaer, der er startet af mere eller mindre noob-kiddies. Som oftest fører de sig frem med kiksede sider, hvor de forgæves forsøger at fremstille sig selv som gamle, erfarne rotter. I den belysning finder jeg det ret forfriskende, når de vender bøtten på hovedet  ;o)

akyhne >> Så store filer har ikke meget at gøre gennem HTTP-protokollen - hverken op eller ned. Har du brug for at håndtere så store filer - hvis du f.eks. er fotograf og skal have billeder frem og tilbage mellem kunder - bør du nok overveje noget FTP i stedet  ;o)
Avatar billede akyhne Nybegynder
16. februar 2008 - 14:25 #18
erikjacobsen: Jeg har ikke noget imod anbefalinger, og vil ikke hænge nogen op på dem. Jeg vil endda MEGET gerne have anbefalinger efter erfaringer, fremfor et link til en side med masser af data om ydelser som måske alligevel ikke holder.
Og jeg kan på din hjemmeside se du linker til dreamhost.com. Det er vel også en anbefaling i sig selv ;-)
Avatar billede akyhne Nybegynder
16. februar 2008 - 14:30 #19
olebole: Det undrer mig at det i dag, så langt som vi alle efterhånden er kommet med internethastigheder m.m., stadigt kan være svært at uploade et billede via http. Og det hvadenten det er en stabil måde at gøre det på eller ej.

Den slags har jeg dog lidet forstand på, så jeg skal ikke gøre mig klog på det.

FTP er ikke en mulighed, da det er brugere der skal kunne uploade(Coppermine Gallery eller lignende).
Avatar billede akyhne Nybegynder
16. februar 2008 - 14:35 #20
Fandtes der dog bare en idiotsikker metode til at resize billeder før upload, ville det problem være løst.
Avatar billede olebole Juniormester
16. februar 2008 - 14:45 #21
Det er ikke spor vanskelligt at uploade et billede. HTTP-protokollen er skabt til hjemmesider. På hjemmesider ville det være fuldstændig vanvittigt at hænge billeder på 3GB ... så det kan være svært at få øje på problemerne  :)
Avatar billede akyhne Nybegynder
16. februar 2008 - 14:52 #22
Det var nu også kun 3Mb ;-)

Men når man har en flok brugere der ikke kan finde ud af at resize billeder til 1024*768 eller derunder, er jeg nødt til at gøre det for dem serverside.
Avatar billede olebole Juniormester
16. februar 2008 - 14:55 #23
Hvis folk køber et digi-kamera og vil bruge det til andet end at vise det frem til naboen, må de zq også kunne finde ud af at resize et billede.

Når du køber en rulle toiletpapir, følger der ikke en Netto-dreng med til at lægge papiret i tønden, efter du har tørret dig. Hvis folk ikke gider lære at formindske billeder, må de jo nøjes med at få boghandleren til at printe dem ud på papir. Simple as that!

- og de 3GB var naturligvis en tanketorsk ... 3MB er også helt i hegnet
Avatar billede akyhne Nybegynder
16. februar 2008 - 15:03 #24
Prøv du at fortælle det til min familie :-)

De er jo desværre presset til at tage billeder i den størrelse, da Fona-folkene og de andre fortæller dem at man absolut ikke kan tage billeder/købe kameraer i mindre end 5Mpix.

Hvad skal vi dog bruge det til!!!
Avatar billede olebole Juniormester
16. februar 2008 - 15:06 #25
Pointen er, at vi andre ikke skal bruge deres billeder til noget somhelst!

Jeg ved godt, det er en evigt ongoing diskution, men jeg forstår altså ikke, folk finder sig selv seriøse nok til at deres billeder absolut skal hænges til offentlig skue på WWW - men så hamrende useriøse, at de ikke gider at lære det første om at tage billeder og gøre dem klar til fremvisning!

På den anden side hænger det meget godt sammen med en kultur, hvor håbløst talentløse amatørsangere, -musikere og -gøglere, der konkurrerer mod hinanden, udgør noget af det mest populære TV-undeholdning - og at nationen falder i svime over at se sexologer, fodbolddommere og speedwaykørere konkurrere i is- og finere selskabsdans.

Undskyld, men en aldrende herre ærger sig over tilbedelsen af ugidelighed, middelmådighed og mangel på talent ... ikke mindst når det parres med en enorm interesse for at eksponere sig selv og sine tvivlsomme frembringelser  :o|
Avatar billede akyhne Nybegynder
16. februar 2008 - 15:08 #26
Den hjemmeside jeg har med billedegalleri kan i øvrigt ikke engang uploade 1024*768 med 8Mb limit. Det burde man jo kunne, så den skal under alle omstændigheder højere op.
Avatar billede olebole Juniormester
16. februar 2008 - 15:11 #27
Hvorfor i alverden skulle limit dog op? Hvis du skal bruge en boghylde i stuen, er det da ikke nødvendigt, du kan få en fyrre meter høj Douglasfyr ind ad døren! Skær hylden ud, før du bærer den ind ad døren ... hvor svært kan det dog være?
Avatar billede akyhne Nybegynder
16. februar 2008 - 15:15 #28
olebole: Jeg kan sagtens følge dig. I mit eksempel er der dog ikke tale om offentliggørelse på anden måde end overfor andre familiemedlemmer. Der er intet offentlig over det.

Faktisk er det lykkedes mig med netop den side med galleriet at undgå 3 års robotsurfing, hvilket også passer mig fint. Der er ikke en eneste søgemaskine der endnu har indexeret siden, eller billederne deri.

Selvom siden kræver login, burde robotterne stadig kunne finde billederne.
Avatar billede akyhne Nybegynder
16. februar 2008 - 15:19 #29
1024*768 synes jeg nu er en passende størrelse til et billedegalleri. Og det kan jeg som sagt ikke uploade med de begrænsninger jeg har i dag.

Jeg er ved at oprette en anden hjemmeside som skal indeholde et forum. Til det vil jeg i første omgang bruge phpBB, men den kræver efter phpBB's egne oplysninger 32Mb MEMORY_LIMIT.

Hvorfor det skulle være nødvendigt i et simpel forum ved jeg ikke, men det kører ikke med 8Mb.
Avatar billede olebole Juniormester
16. februar 2008 - 15:22 #30
Så er det nok derfor! Det kunne aldrig falde mig ind at gå ind på en side med så store billeder ... ikke engang af mine egne børnebørn  :)
Avatar billede akyhne Nybegynder
16. februar 2008 - 15:31 #31
Heldigvis er vi jo i dag alle i besiddelse af en fjernbetjening til TV'et, og en mus + tastatur til computeren der let og elegant fører os forbi alt det vi ikke gider at spilde tid på.

Men det hjælper mig ikke i min situation.

Desuden mener jeg at den slags mennesker der har behov for at eksponere sig på den ene eller anden måde, skal have lov til det. Blot vi andre har muligheden for at vælge fra.
Avatar billede olebole Juniormester
16. februar 2008 - 15:47 #32
Undskyld mig, men gu' skal de da ej! I stedet for at bruge kræfter på at stille eksponeringsmuligheder til rådighed for deres tallentløshed, burde man undervise dem og sørge for at forbedre deres almene dannelse.

Kulturel forarmelse parret med en ubændig interesse for egen navle synes at være på lystig fremmarch på alle hylder ... undertegnede får du dog aldrig til at snobbe nedad  ;o)
Avatar billede akyhne Nybegynder
16. februar 2008 - 19:27 #33
olebole: Du kan ikke forvente vi alle lever efter samme snor.
Avatar billede akyhne Nybegynder
17. februar 2008 - 16:11 #34
erikjacobsen kom tættest på, da jeg valgte gigahost.dk som udbyder. dreamhost.com blev lidt for dyr og understøtter tilsyneladende ikke .dk domæner.

Besøg i øvrigt mit nye site, http://www.e-debatten.dk. Det er stadig under opbygning!

erikjacobsen: Smid et svar.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. februar 2008 - 18:25 #35
Dreamhost.dk understøtter fint .dk-domæner ;)
Men jeg samler slet ikke på point, tak.
Avatar billede akyhne Nybegynder
17. februar 2008 - 22:07 #36
Ok.