Avatar billede leshrac Nybegynder
15. februar 2008 - 18:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Modeller en ballon hvordan?

Jeg har ledt en masse på nettet.. men jeg kan desværre ikke finde nogen tutorial der viser mig hvordan man gør.. findes der ikke en tutorial til at modellere en ballon... mit talent i 3ds max strækker sig ikke super langt.. jeg har taget nogle basic tutorials, men ikke nok til at jeg kan lave en ballon...

Jeg kan ikke forestille mig at det kan være så svært at lave...

Nogen gode råd eller tutorials jeg bør tage :)?
Avatar billede osborne Nybegynder
16. februar 2008 - 00:10 #1
Jeg vil anbefale dig at gå ud fra en simple sphere eller geosphere, hvorpå du lægger modifiers du kan deforme med f.eks. en FFD 4x4x4 modifier, hvor du så blot selecter områder/ringe af justeringspunkter evt. med soft selection slået til, og så scaler efter behov. Prøv evt. også at lege med andre modifiers afhængig af hvad du vil med din ballon.
Avatar billede leshrac Nybegynder
17. februar 2008 - 13:56 #2
Er selv kommet frem til at der nok ikke findes nogen fede tutorials til at lave baloner så prøvede lidt ud fra dit svar og det er da gået lidt fremaf ;D så det er accepteret ;D
Avatar billede osborne Nybegynder
17. februar 2008 - 14:18 #3
tak for point. Jeg kan heller ikke lige se nogle tutorials på det du forespørger, men jeg er sikker på at du vil komme langt med FDD .. eller andre modifiers når du prøver dig lidt frem. Det er en sjov opgave.