Avatar billede mejborn Nybegynder
12. februar 2008 - 10:58 Der er 21 kommentarer

URL adresse

Når jeg får en mail og der henvises til en WWW adresse
får jeg følgende meddelelse:
URL Adressen var: http osv - programmet kan ikke findes.
Jeg bruger outlook
Avatar billede gurly Praktikant
12. februar 2008 - 13:32 #1
det er ikke særligt smart at smide din mail adresse her offentligt, når diverse spam robotter kommer forbi så får de øje på den, og så er du garanteret en masse spam i din mail boks

hvis nogen har et svar vil de give dig det her.

så har du "lagt svar"  dettte er beregnet til den der har løsningen, hvorefter du så acceptere svaret, så vedkommende får de point du har sat op
så du skal altså lige afvise dit ejet svar
http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede mejborn Nybegynder
12. februar 2008 - 13:47 #2
beklager, jeg er ret ny til dette og jeg aner ikke, hvordan jeg skal afvise mit eget svar
Avatar billede gurly Praktikant
12. februar 2008 - 13:48 #3
det gik da fint  c",)
Velkommen til
Avatar billede gurly Praktikant
12. februar 2008 - 13:49 #4
forstår jeg dig ret > du får sendt en mail, i mailen ligger så et link til en webside, så klikker du på linket for at åbne siden, og så sker fejlen så ?
Avatar billede mejborn Nybegynder
12. februar 2008 - 13:50 #5
ja, men min adresse står der jo stadig
Avatar billede mejborn Nybegynder
12. februar 2008 - 13:52 #6
Ja sådan er det. Jeg får en mail med et link til en webside, hvorefter ruden kommer frem om: General fejl, URL adressen var; osv, programmet kan ikke findes
Avatar billede mejborn Nybegynder
12. februar 2008 - 13:53 #7
ja såsan er det, når jeg klikker på linket til websiden sker fejlen.
Iøvrigt kan jeg ikke få slettet mig mailadresse, men der er måske kun mig, der kan se den?
Avatar billede gurly Praktikant
12. februar 2008 - 13:55 #8
ja det gør den, og det vil den desværre gøre til evig tid, selv når spørgsmålet er afsluttet, så vil det stadig ligge her, det er fordi man altid kan kigge i tidligere spørgsmål for at se om der står noget man kan bruge.

spam robotter gennemsøger nettet, de tager simpelthen den ene side efter den anden, for at finde mail adresser de kan spamme, så det er altid en dårlig ide at skrive sin adresse på en webside.
Det er jo ikke sikkert der sker noget, men chansen er overhængende.

man kan vist få et spørgsmål slettet helt ved at kontakte en co admin
Avatar billede gurly Praktikant
12. februar 2008 - 13:57 #9
nu lagde du selv svar igen c",)
som sagt du kan ikke slette noget her uden at kontakte en co admin

sig mig sker det allerede når du åbner mailen ? eller sker det først når du klikke på et link i mailen ?
Avatar billede gurly Praktikant
12. februar 2008 - 13:58 #10
nå det havde du vist svaret på, altså at det sker når du kl9kker på linket c",)
Avatar billede gurly Praktikant
12. februar 2008 - 14:04 #11
Avatar billede mejborn Nybegynder
12. februar 2008 - 14:06 #12
jep: eksempel:
Der er svar fra Navigon, klik her, så kommer fejlen
Avatar billede gurly Praktikant
12. februar 2008 - 14:09 #13
jeg kan desværre ikke svare dig
måske der kommer andre forbi som kan, intil da kan du jo markere adressen med musen, højreklikke og vælge kopier, og så åbne explorer, højreklikke i adresse feltet og vælge sætind.

Det lyder jo somom den ikke kan finde explorer som den skal bruge til at åbne linket, jeg ved ikke hvorfor, men her kommer nok andre forbi der måske ved det c",)
Avatar billede gurly Praktikant
12. februar 2008 - 14:11 #14
og hvis linket er lavet sådan at du ikke umiddelbart kan se den rigtige adresse, så højreklik på linket og vælg egenskaber
Avatar billede mejborn Nybegynder
12. februar 2008 - 14:24 #15
Ok, ja det kan lade sig gøre. Det er bare mere besværligt og det er en fejl der er opstået for ca.14 dage siden, pludselig, og måske er jeg kommet til at slette et eller andet, som jeg ikke skulle have gjort
Avatar billede gurly Praktikant
13. februar 2008 - 01:44 #16
a. I nogle tilfælde kan det være en hjælp at re-registrere et antal moduler, der er relateret til internet-trafik. Hent denne fil, pak den ud og dobbeltklik på iereg.bat:

http://www.fbeej.ctrlaltdel.dk/Programmer/iereg.zip (WinXP og Win2K)

Det er presis det samme der bliver foreslået her på denne side >
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=44366
nu fik brugeren så ikke lige svaret tilbage, men jeg garantere at
"Fromsej" som foreslår det inde på siden, er en del af teamet bag TeamSpywarefri
i øvrigt en af de helt store guder inden for virus fjernelse i øvrigt,
(ikke fordi jeg på nogen måde tror du har virus)
Men når fromsej foreslår det, så plejer men roligt at kunne følge det c",)
Avatar billede gurly Praktikant
13. februar 2008 - 02:08 #17
PS, har du / eller har du haft firefox instaleret, og haft valgt den som standard browser ? og eventuelt afinstaleret den igen, sådan at det er den outlook forsøger at åbne ?
så skal du åbne internet explorer og klikke øverst på "funktioner" og vælge "internet indstillinger"  og i vinduet der åbner vælge du øverst oppe "programmer" og så nedderst sætte kryds i
"internet explorer skal kontrolere at den er sat til standard browser"
(det hedder den i explorer 6, har du explorer 7 hedder den >
"Fortæl mig hvis internet explorer ikke er standard browser"
Og klikke "anvend"
Avatar billede gurly Praktikant
13. februar 2008 - 02:09 #18
PPS, du fik slettet mail adressen ser jeg  c",)
Avatar billede mejborn Nybegynder
13. februar 2008 - 14:26 #19
Undskyld men jeg var nød til at forlade pc.en og ja jeg fik slettet.
MEN - mest af alt - tak for dit råd, det var dit svar om standardbrowser som jeg fik rettet. Og nu virker systemet igen.
Tusind tak
Avatar billede gurly Praktikant
13. februar 2008 - 23:52 #20
ok, når så man har fået et svar man kan bruge, så beder man gerne vedkommende der kom med svaret om at vedkommende "ligger svar" hvis vedkommende ikke allerede har smidt et selv, selv gør jeg det kun når folk beder om det, eller hvis jeg er meget sikker på at svaret er korrekt.
(skriver kun dette fordi du er ny her)
meget fint du skrev hvad løsningen var, nogle gange er der andre der læser med for at lære, så det er fint at skrive svaret også hvis man selv finder det.
(så skal du bare acceptere mit svar)
c",)