Avatar billede bitmatic Nybegynder
11. februar 2008 - 20:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

asp.net webhotel med åbenhed om trafik grænser.

Jeg leder efter et webhotel med asp.net understøttelse.

Dem er der sådan set mange af, men jeg vil gerne have et der ikke er bange for at skilte med deres trafikgrænser. Det er meget svært (læs: umuligt) at finde i DK.

Er der nogen af jeg der har nogen erfaringer med udenlandske web-hoteller ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. februar 2008 - 22:06 #1
Jamen, så skal du have din egen server. Jeg leger pt med asp.net hosting hos godaddy.com (spørg ikke hvorfor), og de har en ganske pæn trafikgrænse, men i deres betingelser også den sædvanlige gummi-paragraf: "Go Daddy prohibits the use of software or scripts run on its servers that cause the server to load beyond a reasonable level, as determined by Go Daddy." Forståeligt nok - trafik er kun eet mål for brug af en delt server, resten kan være gevaldig svært at sætte tal på. Derfor gummi (elastik, lawyertalk...)

Man kan nemt bruge sølle 1GB trafik, og banke helt urimeligt løs på en sql-server - det er set før.
Avatar billede it-dk Nybegynder
11. februar 2008 - 23:15 #2
Jeg bruger selv www.unitspeed.dk (er i den lidt dyre ende - viser trafik mængden) og www.intergate.dk. Jeg har nu ikke haft nogle problemer med for meget trafik. Bruger du meget trafik? Mange udbydere vil ofte istedet for trafik sige at du bruger mange server ressourcer som undskyldning for at lukke din side.
Prøv evt at søg på www.hostindex.dk
Avatar billede bitmatic Nybegynder
12. februar 2008 - 09:19 #3
Jeg bruger ganske ganske lidt trafik (<500MB/md), så jeg tror såmænd ikke jeg nogensinde vil komme i nærheden af grænserne. Jeg bryder mig bare ikke om de danske web-hotellers lukkethed omkring grænserne. Desuden har jeg filer liggende til download, og det må man heller ikke hos de danske jeg har kigget på.

Jeg har haft hotel hos webhostingdanmark.dk i nogle år nu, og har været meget tilfreds. Der er der åbenhed omkring grænser. Desværre tilbyder de ikke asp.net....

Jeg har haft kig på et par udenlandske hoteller der ser lovende ud. F.eks. brinkster.com men vil gerne have et par positive tilbagemeldinger om de udenlandske inden jeg begynder at bruge dem.
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
12. februar 2008 - 09:47 #4
Har du kigget på www.dandomain.dk ??
Avatar billede bitmatic Nybegynder
12. februar 2008 - 10:35 #5
Dandomain er endnu et af de webhoteller, der lyver for mig ved at sige "fri trafik".

Når man så nærlæser deres forretningsbetingelser, så har de en ikke nærmere defineret trafik-grænse, og i øvrigt forbud mod at have ting liggende til download.
Avatar billede it-dk Nybegynder
12. februar 2008 - 16:24 #6
Jeg ville måske anbefale at måske kontaktede den udbyder du kunne tænke dig at anvende og høre hvad deres grænse evt er for deres webhoteller. Som jeg tidligere anbefalede har www.unitspeed.dk oplyst trafik grænserne.
Avatar billede bitmatic Nybegynder
15. februar 2008 - 09:29 #7
Jeg lukker.... Ender nok med at kode mine sites om til php, og blive hos webhostingdanmark i stedet.

=> it-dk. unitspeed.dk var et udemærket forslag. Vil du have point så smid et svar.
Avatar billede it-dk Nybegynder
15. februar 2008 - 10:21 #8
Det var godt du fandt en løsning.