Avatar billede snatcher Nybegynder
11. februar 2008 - 20:40 Der er 19 kommentarer

Alvorligt Windows Vista-problem

Min Compaq-bærbare er pludselig begyndt at starte op ved kun at vise sort skærm og cursor. Jeg kan sagtens trykke ctrl+alt+delete, men jeg kan ikke starte Jobliste, og dermed eksekvere explorer.exe og på den måde få mit skrivebord frem. Fejlsikret tilstand giver heller ingen gevinst, da det blot stadig er sort skærm og en cursor, der dukker op.

Jeg vil være utrolig ked af at skulle formatere, da jeg har alle mine billeder og andre vigtige ting til at ligge på computerens C-drev. Man skulle lære at tage backup!!! :(

Har søgt forgæves efter hjælp på nettet - der er ingen konkrete, brugbare svar, så jeg håber og krydser fingre for, der er nogen af jer, der kan komme mig til undsætning.

På forhånd tak!
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2008 - 20:53 #1
Du kan da sikker få dine data ud før du evt. formaterer, har du prøvet at køre "chkdsk /r /p" på computeren www.helgec.dk/chkdsk.html Og ja jeg er opmærksom på at det er Vista, men hvis du har en XP-skive så virker det udmærket
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2008 - 20:55 #2
Hjælper det ikke kan du downloade og brænde KNOPPIX http://tyge.sslug.dk/knoppix/ (brændes som bootimages)og nu kan du sikkert både se og redde dine data
Avatar billede snatcher Nybegynder
11. februar 2008 - 21:17 #3
Jeg har en Norton Ghost-fil til at ligge på min computer. Er det muligt at bruge denne, når jeg ikke kan komme ind i Windows Vista?
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2008 - 21:29 #4
Har du overhovedet overvejet at bruge nogle af de løsninger jeg foreslår??
Avatar billede snatcher Nybegynder
11. februar 2008 - 21:35 #5
Ja, jeg er ved at hente KNOPPIX, som du så flink foreslog - og tak. Jeg tænkte bare, det ville være noget lettere at undgå formatering, hvis jeg kunne anvende Norton Ghost image-filen.

Er det muligt?
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2008 - 21:39 #6
Jo, men jeg forstod på dit spørgsmål at du havde data der helst skulle reddes så det kommer vel li`som først - hvor hurtig er din netforbindelse?

Når du ghoster forsvinder dine nuværende data
Avatar billede snatcher Nybegynder
11. februar 2008 - 21:46 #7
Sidder på en 4 mbit-forbindelse - jeg har halvt hentet KNOPPIX. Selvfølgelig skal filerne reddes vha KNOPPIX, men kan image-filen bruges, vil det jo give en del mindre besvær, end en formatering.
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2008 - 22:00 #8
Jeg vil tro at du også kan hive den fil ud, det hele afhænger af om din filtabet er smuttet, men det tror jeg ikke med de symptomer du skrev. Husk at brænde som et bootimage og meld tilbage når du har bootet på KNOPPIX, det er ikke verdens mest brugervenlige desktop den starter op på, har du LAN forbindelse (kabel) til en destination hvor du kan placere dine filer
Avatar billede snatcher Nybegynder
11. februar 2008 - 22:06 #9
Må forsøge at finde ud af noget med en ekstern HDD.

Er der andre måder at omgå dette problem på?
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2008 - 22:08 #10
Har du ikke LAN??
Avatar billede snatcher Nybegynder
11. februar 2008 - 23:01 #11
Jo, trådløst, men ingen andre på netværket. Hvorfor?
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2008 - 23:05 #12
Har du trådløs har du vel også til kabel, fordi så kan du blot overføre dine data via LAN - er du snart færdig med det download??
Avatar billede snatcher Nybegynder
11. februar 2008 - 23:08 #13
Ja, men har opdaget, jeg ingen brændbare cd-rommer har, så jeg må vente til imorgen med at få brændt ud.

Jo, der er osse almindelig LAN i den bærbare, men det hjælper vel ikke det store, når der ingen andre er på netværket?
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2008 - 23:11 #14
"når der ingen andre er på netværket" Du er sgu godt nok lidt svær at blive klog på, sidder du ikke og skriver fra en computer, eller er det via tankeoverføring det her kører
Avatar billede snatcher Nybegynder
11. februar 2008 - 23:18 #15
Ro på, makker. Sidder lige nu og kører internet over min mobil.
Jeg værdsætter din hjælp, bestemt, men hold nu en ordenlig tone - jeg er ikke den store ekspert på området, og har derfor henvendt mig her.

Kan forstå ud fra blandt andet den her http://www.eksperten.dk/spm/818335, at dit temperament har været omtalt.

Men det er altså nødvendigt med endnu en computer på netværket, før dette kan lade sig gøre, kan jeg forstå (?).
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2008 - 23:23 #16
Hvis du har problemer med at modtage min hjælp må du endelig sige til, foretrækker du at henholde dig til de intelektuelle typer der gør sig bemærket i den omtalte tråd så er det OK med mig.
Beklager jeg har spildt din tid
Avatar billede snatcher Nybegynder
11. februar 2008 - 23:27 #17
Skriver netop, jeg værdsætter din hjælp, men påpeger stadig, at din tone kan virke nedsættende - du er skrap til det her, og kan bistå med vejledning, hvilket jeg har brug for, og igen, tak for din hjælp indtil nu.

Dette skal ikke være en diskussion omkring intellekt eller det, der burde være almindelig go' tone, men en løsning af problemet.

Jeg fik ikke direkte svar på mit foregående spørgsmål, men håber, du vil hjælpe mig og derved svare:
"Men det er altså nødvendigt med endnu en computer på netværket, før dette kan lade sig gøre, kan jeg forstå (?)."
Avatar billede hojben Novice
12. februar 2008 - 00:34 #18
Nu kunne du jo også indkøbe et lille stik fra 2½" disk til 3½" disk. smide den bærbare's disk over i en stationær, boote op og derfra kopiere dine data i sikkerhed.

Denne kunne gøre det http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=417531
Avatar billede justrace Novice
12. februar 2008 - 02:16 #19
>>Man skulle lære at tage backup!!! :(

Næh nej, rigtige mænd tager ikke backup, de siger hovsa.