Avatar billede radiohead Nybegynder
11. februar 2008 - 14:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

XML data i variabel

Jeg skal via nationalbankens valuta.xml have fundet euro og zloty-kursen og smidt dem i hver deres variabel.(http://www.nationalbanken.dk/dndk/valuta.nsf/valuta.xml)

Jeg har prøvet mig lidt frem, men kan ikke hitte ud af hvordan jeg fanger en bestemt kurs.

Hvis i kan hjælpe med en kodestump, vill edet være super

Vil foretrække det i vb :)
Avatar billede jokkejensen Novice
11. februar 2008 - 14:46 #1
Hvis du selv kan oprette et xmldocument, kan du afvikle xpath derpå..
(http://www.builderau.com.au/program/vb/soa/Easily-navigate-XML-with-VB-NET-and-XPath/0,339028462,320275387,00.htm)

<exchangerates type="Valutakurser" author="Danmarks Nationalbank" refcur="DKK" refamt="1">
&#8722;
    <dailyrates id="2008-02-11">
<currency code="EUR" desc="Euro" rate="745,38"/>

her findes rate fra euro:

/exchangerates/dailyrates/currency[@code='EUR']/@rate
Avatar billede radiohead Nybegynder
12. februar 2008 - 14:09 #2
det blev jeg ikke ret meget klogere af, men fandt selv en løsning
Avatar billede jokkejensen Novice
12. februar 2008 - 14:12 #3
Vil du så ikke selv have points ?

- Min ide var blot at benytte xpath på et xmldocment - det er klart den hurtigste metode for blot at aflæse nogle værdier..

/JJ