Avatar billede akyhne Nybegynder
11. februar 2008 - 13:24 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Print til PDF med ændret navn

Hvordan printer jeg et Word dokument til PDF, med et nyt navn ud fra en variabel?
Avatar billede akyhne Nybegynder
11. februar 2008 - 13:25 #1
... igennem en makro, selvfølgelig.
Avatar billede akyhne Nybegynder
11. februar 2008 - 14:40 #2
ActiveDocument.PrintOut Filename:="test.pdf"

virker fortræffelig, men hvis jeg laver en string som pdf navn, får jeg en runtime error 5121

Ny = "test.pdf"
ActiveDocument.PrintOut Filename:=Ny
Avatar billede word-hajen Nybegynder
11. februar 2008 - 15:06 #3
Når du gør laver en pdf på ovenstående måde, kan du så rent faktisk åbne filen med en pdf-reader bagefter?
Avatar billede bak Forsker
11. februar 2008 - 15:26 #4
prøv  lige at sætte ekstra "" omkring

ny = """test.pdf"""
Avatar billede akyhne Nybegynder
11. februar 2008 - 16:26 #5
For god ordens skyld kan I her se hvad det drejer sig om: http://www.eksperten.dk/spm/818967#rid7024247

word-hajen: Har jeg ikke prøvet. Jeg ved bare at den så ikke fejler ved debug. Hvis jeg ikke ændrer navnet, er der ingen ko på isen.

bak: Prøver jeg.

Jeg er dog hjemme fra arbejde nu, men prøver lige at flikke noget sammen.
Avatar billede akyhne Nybegynder
11. februar 2008 - 16:27 #6
Nå, det duer nok ikke, da jeg kun har Distiller hjemme. Prøver på arbejde i morgen.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
11. februar 2008 - 16:41 #7
Årsagen til, at jeg spørger, om du har forsøgt at åbne din pdf efter dannelse, er, fordi jeg selv på et tidspunkt har været ude i noget a la det samme. Og der kunne jeg ikke få en korrekt pdf ud af det ved blot at gemme filen. Jeg vil foreslå, at du lige forsøger at åbne en af dine pdf'er.
Avatar billede akyhne Nybegynder
11. februar 2008 - 16:49 #8
Det skal jeg prøve på arbejde i morgen. Jeg kan dog ikke se det skulle betyde noget, da de jo virker fint, hvis navnet ikke ændres.
Avatar billede akyhne Nybegynder
11. februar 2008 - 16:52 #9
bak: Den dialogboks der kommer frem ved print (spørger efter filnavn), burde man ikke kunne sætte teksten i den i en With-sætning? Eller er den en del af Adobe?
Avatar billede akyhne Nybegynder
12. februar 2008 - 09:03 #10
baks forslag giver samme fejl.
Avatar billede akyhne Nybegynder
12. februar 2008 - 09:11 #11
Nu virker Y.ActiveDocument.PrintOut Filename:="test.pdf" ikke engang!

Y kommer af Set Y = CreateObject("Word.Application").
Avatar billede akyhne Nybegynder
12. februar 2008 - 09:37 #12
Jeg får at vide at Filename:= ikke er et named argument!

Og du har ret i at når det en gang imellem virker, duer pdf'en ikke på den måde at den er tom!
Avatar billede akyhne Nybegynder
12. februar 2008 - 09:40 #13
En løsning med at omdøbe bagefter holder ikke, da PDF'erne er åbne, og helst skal være det. Det kunne dog være en nødløsning, men hvordan lukker jeg så pdf'erne?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
12. februar 2008 - 10:35 #14
Prøv lige at se den kode, som jeg har postet i kommentaren 16/04-2007 11:27:33 i http://www.eksperten.dk/spm/773430. Jeg fandt i hvertfald dengang ud af, at jeg ikke bare kunne danne en pdf direkte, men måtte en omvej.
Avatar billede akyhne Nybegynder
12. februar 2008 - 11:01 #15
Jeg løste problemet på denne måde:

Y.ActiveDocument.SaveAs Filename:=Vaerdier(2) & "-" & VBA.Format(strDate, "yyMMdd")
Y.PrintOut

Smid et svar, word-hajen og bak, så deler vi mine fattige points ;-)

Og tak for hjælpen!
Avatar billede word-hajen Nybegynder
12. februar 2008 - 11:04 #16
Velbekomme. Hvad er Vaerdier(2)? Et form for et løbenummer?
Avatar billede akyhne Nybegynder
12. februar 2008 - 11:11 #17
Det er bare et nummer fra en af de fields jeg henter i dokumentet. PDF'en skal døbes efter det nummer, samt amerikansk datoformat.

den SaveAs jeg laver, gemmer åbenbart ikke dokumentet, men printout tror åbenbart det er det nye filnavn.
Da jeg ikke gemmer selve Worddokumentet, kan det være lige meget. Det skal blot slettes efter en manuel kontrol.

jeg har dog stadig et lille problem, men det vender jeg tilbage med i en anden tråd.
Avatar billede akyhne Nybegynder
12. februar 2008 - 14:44 #18
Det lille problem jeg nævnte, kan I hjælpe med her, hvis I har lyst: http://www.eksperten.dk/spm/819163

bak: et svar?
Avatar billede bak Forsker
13. februar 2008 - 11:22 #19
det synes jeg ikke at jeg har fortjent i dette tilfælde..
word-hajen var den der fulgte op, så points er hans :-)
Avatar billede akyhne Nybegynder
13. februar 2008 - 12:50 #20
Nu løste jeg selv problemet, men derfor vil jeg da gerne dele mine fattige point lidt som tak for hjælpen ;-)