Avatar billede annetteclausen Nybegynder
11. februar 2008 - 13:24 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Man man oprette et checkmark i XML?

Jeg vil gerne vide om det er muligt at lave checkmarks i xml kode. (Sådan et felt som man sætter et flueben i).
Avatar billede jokkejensen Novice
11. februar 2008 - 13:32 #1
xml er ren data, ingen markup (kun det der beskriver data)..

Så nej, hvad er dit formål ? - Skal det gennem noget transformering (xslt) ?
Avatar billede annetteclausen Nybegynder
11. februar 2008 - 13:44 #2
Jeg er ikke vanvittig god til xml men jeg tænkte bare at det kunne være smartere med et checkmark i stedet for at lavet en dropdown med yes/no. Så det er egentlig bare et forfængelighedsspørgsmål. Men jeg kan bare lave en dropdown, det er ikke noget problem. Tak for hjælpen.
Avatar billede jokkejensen Novice
11. februar 2008 - 14:07 #3
øhmm jeg tror vi taler lidt over hovedet på hinanden..

Taler du om xhtml, altså en hjemmeside ? - eller taler du om xml?

i xhtml, er det bare <input type="checkbox" checked="checked" />

/JJ
Avatar billede annetteclausen Nybegynder
11. februar 2008 - 14:19 #4
Jeg taler om ren xml kode. Jeg er administrator for noget der hedder Team System som kører igennem Visual Studio 2005 og til team system laves alt i xml code. Men det du skriver nu er vist lige hvad jeg søger, så det vil jeg prøve.
Avatar billede jokkejensen Novice
11. februar 2008 - 14:25 #5
Team system, eller team foundation server, har ikke så meget med "koden" at gøre...

Jeg tror også bare det er xhtml du smider i et xml ark, så forsøg med

<input type="checkbox" />

Der er forskellige typer:

button
checkbox
file
hidden
image
password
radio
reset
submit
og
text

Når du skriver dem i..... Team System :).. så skal du blot huske at lukke dem korrekt:

ex:

<input type="text" name="textbox" value="Test" />

altså afslutte med />
Avatar billede annetteclausen Nybegynder
11. februar 2008 - 14:29 #6
nej det virkede ikke det jeg tænkte på.
Avatar billede annetteclausen Nybegynder
11. februar 2008 - 14:31 #7
jeg prøver at rode lidt mere med det, du skal have tak for hjælpen