Avatar billede kim-hald Nybegynder
10. februar 2008 - 22:32 Der er 6 kommentarer

vhs til dvd, kan ikke afspilles

Hej
Jeg har fået overført nogle vhs-bånd til dvd-skiver med "microsoft medie center" men når jeg sætter dem i dvd maskinen melder den fejl, og kan ikke læse skiverne.
Når jeg højreklikker på filerne står der "TV-show opteget af microsoft" ud for "filtype"
Kan jeg konvetere dem til en filtype en alm. dvd-maskine kan afspille, og hvilket program skal jeg bruge.
På forhånd tak
Kim H Larsen
11. februar 2008 - 07:46 #1
Oplevet før: Er de blevet finalized/afsluttet ?
Avatar billede hcars Novice
12. februar 2008 - 12:04 #2
Det kan varmt anbefales at bruge en stand-alone DVD-HDD-optager, hvor man ikke har alle disse problemer. Først over på HDD, så tilpasse vha. optagerens software og så brænde og afslutte på DVD.
Avatar billede kim-hald Nybegynder
12. februar 2008 - 13:50 #3
Ja, det kan jeg godt se, men jeg har 30 bånd overspillet. Så hvis der var en, der kendte til en løsning, var det jo dejligt.
Avatar billede hcars Novice
13. februar 2008 - 13:18 #4
All right. Når du har brændt skiverne, er der nok ikke så meget at gøre (andet end at finalize, som Larry King fra Karise anbefaler). De ændringer, der skulle foretages, skulle så i givet fald ske i DVD-afspilleren, som du skulle dressere til at kunne afspille M$-formatet. Det er nok urealistisk.
Om du kan bruge de 30 filer, du har på PC'en til noget ved at konvertere filerne til andet format, håber jeg, at der er nogen, der kan hjælpe dig med.
Jeg kommer i tanke om en bog, der meget apropos hedder "Fra VHS til DVD"  http://www.libris.dk/vis_produkt/shop/fra-vhs-til-dvd/?cHash=d39e06fa6f

Jeg har kun bladret i den, men det kan være, at du kan hente noget der. Libris har også et par andre bøger om beslægtede emner, herunder DVD-formater.
Avatar billede kim-hald Nybegynder
13. februar 2008 - 14:31 #5
prøver med bogen, men er stadig meget glad for, hvis der er nogen der har "løsningsforslag"
Takker for svaret
Avatar billede hcars Novice
26. februar 2008 - 16:03 #6
1. Prøv at brænde en DVD med fx. Nero.
2. Hvilket format har du filerne i på HardDisken?  MPEG ville være et godt udgangspunkt.