Avatar billede kornelius Nybegynder
10. februar 2008 - 14:26 Der er 11 kommentarer

Hvordan giver man tables "skygge effekt"?

Hej,

Jeg har forsøgt mig med at ændre mit websites udseende fra noget ala det på eksperten.dk (altså hvor background og "alt indhold i midten" jo glider rimelig sammen - og hvor table/indholdet ikke går helt til top og i bund) til denne type udseende: http://www.mimoco.com

Er det rimelig simpelt at smække noget op i Dreamweaver, som giver netop den effekt som på mimoco.com, hvor der er skygge på begge yderkanter, som får indholdet til at springe lidt mere frem? Og kan man i samme ombæring gøre sådan, så indholdet i midten kører fra top til bund, som også er tilfældet på det nævnte website?

På forhånd tak
/kornelius
Avatar billede mads375 Juniormester
10. februar 2008 - 14:56 #1
lytter lige med, vil gerne selv have det også, men troede egentligt kun man kunne gøre det i photoshop, det vil sige at man tog skyggen med inden i tabellen
Avatar billede windcape Praktikant
10. februar 2008 - 15:03 #2
På det nævnte site, er det bare en gradient, som så er spejlvendt.

http://www.mimoco.com/images/bg_border.jpg
Avatar billede kornelius Nybegynder
10. februar 2008 - 15:55 #3
nå okay. jeg havde egentlig også selv været ude i på et tidspunkt, at man evt. bare kunne lave en form for gradient i photoshop og indsætte den, men gik fra det igen, da jeg gik ud fra, at tricket var at indsætte et eller andet smart script.

men den der bg_border.jpg kan man jo forsøge sig lidt frem med og ændre i photoshop....

men hvad så med "table fra top til bund"? for for at man kan bruge den der jpg som background, så skal jeg vel også have "lukket" hullerne i toppen og bunden. for jeg sætter vel jpg ind som background pattern, så den bare kopiere sig selv, ikke?
Avatar billede olebole Juniormester
10. februar 2008 - 15:59 #4
<ole>

Mads, du har da ellers fået svaret før - omend du ikke engang gad forholde dig til koden:
    http://www.eksperten.dk/spm/796779#rid6871876

Løsningen udsprang oprindelig af denne tråd:
    http://www.eksperten.dk/spm/342379

/mvh
</bole>
Avatar billede kornelius Nybegynder
10. februar 2008 - 16:06 #5
Fedt, tak for det. Jeg skal desværre ud af døren nu hér og kommer først til min computer igen i morgen. Men jeg vil lige snuse lidt rundt i de par gamle indlæg og se om der er noget, jeg kan få til at virke. Vender tilbage.....
Avatar billede mads375 Juniormester
10. februar 2008 - 16:26 #6
hej ole.
ja det er da også rigtigt, det havde jeg faktisk glemt. Du blev vidst snydt for nogle point der, den tager jeg på min kappe.
sorry.
Avatar billede mads375 Juniormester
10. februar 2008 - 16:26 #7
kornelius, undskyld det interne her..
Avatar billede olebole Juniormester
10. februar 2008 - 16:38 #8
Mads >> Jeg er ligeglad med points, men en lille tilbagemelding er altid rar. Anyway, så er det forlængst historie ... lad os kikke frem i stedet  ;o)
Avatar billede mads375 Juniormester
10. februar 2008 - 16:41 #9
absolut, tilbagemelding skal man da gøre, så igen sorry.
Men ja lad os kigge fremad:-)
Avatar billede mads375 Juniormester
25. juli 2010 - 10:56 #10
jeg tager pointene her igen, da der ikke er kommet svar.
Avatar billede mads375 Juniormester
25. juli 2010 - 10:57 #11
hov, det var ikke mit spørgsmål :-) sorry