Avatar billede segato Nybegynder
07. februar 2008 - 04:03 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Sikkerhed på et DLL

Jeg har et DLL der skriver en event til eventlog. Jeg bruger .NET Configuration Tool 2.0. Jeg vil nu via toolet tilføje mit dll til internet_zone, så en security exception vil poppe op når jeg kører koden. Hvordan gør jeg dette? Kan man ikke konfigurere et dll så det kører unden en code group?
Avatar billede wisen Nybegynder
07. februar 2008 - 08:14 #1
jeg er ikke helt med... kommer der en exception fordi du prøver at skrive i eventloggen?
Avatar billede jokkejensen Novice
07. februar 2008 - 09:34 #2
jeg er også lidt lost... dll og og "internet_zone" som lader til at være en browser indstilling right ?
Avatar billede wisen Nybegynder
07. februar 2008 - 10:28 #3
Avatar billede segato Nybegynder
07. februar 2008 - 17:14 #4
Ey guys,det jeg vil er at tilføje en assembly til en Code Security gruppe i Framework Configuration Tool. Lige nu har jeg en app der skriver til eventlog uden problemer. Jeg vil så frem provokere en security exception ved at give assembly meget lidt trust.
Avatar billede wisen Nybegynder
08. februar 2008 - 08:51 #5
Hvordan bruger du dll'en? - fra en alm. applikation eller via en browser?
Avatar billede segato Nybegynder
08. februar 2008 - 16:04 #6
Fra en alm app. Internet zone var bare et eksempel.
Avatar billede wisen Nybegynder
11. februar 2008 - 08:27 #7
Når du bruger .dll'en fra en alm. applikation, er jeg ret sikker på at den bruger "My_Computer_Zone", som har Full Trust som udgangspunkt - de andre zoner bruges f.eks. hvis du bruger .NET smart-clients igennem din browser.
Avatar billede wisen Nybegynder
11. februar 2008 - 08:29 #8
... her er en artikel på CodeProject omkring CAS - http://www.codeproject.com/KB/security/UB_CAS_NET.aspx
Avatar billede segato Nybegynder
11. februar 2008 - 18:17 #9
Det er super. Wisen smid et svar.
Avatar billede wisen Nybegynder
11. februar 2008 - 21:43 #10
1 stk. svar :)