Avatar billede dodder Nybegynder
05. februar 2008 - 20:21 Der er 12 kommentarer

Exchange 2003 server på TDC's Net.

Goddag folkens.

Jeg har siddet og leget med at prøve at få en web/mail server til at køre lokalt, hvor jeg bruger tdc som adsl udbyder.

Jeg bruger gratisdns som dns, og mine mx records ser sådan her ud:

Vært            Mail udveksler            Præferen TTL
doddah.com    backup-mx.post.tele.dk    20    43200
doddah.com    mail.doddah.com            10    43200

Iflg. http://www.checkdns.net/quickcheck.aspx?domain=doddah.com&detailed=1

Kan den ikke komme I kontakt med min exchange server, og jeg kan heller ikke selv telnette til den externt. Alle andre porte kan jeg dog sagtens komme igennem til. Og jeg kan sagtens telnette lokalt hvor serveren står til port 25.

Jeg har sat min exchange op til at sende outbound e-mails via asmtp.mail.dk (Tror jeg nok, opsætningen er lidt underlig at finde rundt I syntes jeg. Især da dette er mit første forsøg på at sætte en exchange server op.

Jeg kan sagtens sende emails til exchange'n, men når jeg prøver at sende fra den får jeg altid en fejlmeddelse lige med det samme der ligner det her:

dodder@gmail.com den 05-02-2008 19:57
  Der opstod problemer med SMTP-kommunikationen med modtagerens e-mail-server. Kontakt systemadministratoren.
  <mail.doddah.com #5.5.0 smtp;553 <dodder@doddah.com> is not allowed to use this service>

Jeg har roddet med dette, og googlet I snart 2 uger nu - Og nu må det være nok.

Red mig, og nap en 200 point :)
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2008 - 21:09 #1
Jeg er ikke sikker, men som udgangs punkt så har tdc lukket for porten af hensyn til mail relay osv. Det er en god ide at ringe til dem og få det afklaret.
Avatar billede leif Seniormester
05. februar 2008 - 21:10 #2
Du kan jo ikke telnette til den udefra hvis du har en forbindelse med Portfilter.

Dvs. du modtager fint men kan ikke sende ?
Avatar billede dodder Nybegynder
05. februar 2008 - 21:11 #3
Nemlig, det er ikke noget problem at sende til den, men at sende fra den er problemet. Hvor jeg så får den overstående fejlmeddelse hver gang.
Avatar billede leif Seniormester
05. februar 2008 - 21:19 #4
Lyder ikke som om du relayer ud igennem TDC's smtp server
Avatar billede dodder Nybegynder
05. februar 2008 - 21:32 #5
Hvis dette ikke er tilfældet, hvordan kan jeg så checke om settings er sat rigtigt?

Jeg er lidt på bar bund med hvad jeg skal gøre for at få ordnet mit problem her.
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2008 - 21:41 #6
det er ikke noget du kan styre, Hvis de har lukket for SMTP standard porten eller bare generelt udelukkede udadgående smtp, så vil du heller ikke få det til at virke. Ring til dem, det er det først du bør gør.
Avatar billede leif Seniormester
05. februar 2008 - 21:49 #7
Jeg er ikke så stærk i Exchange, men http://www.mailsafe.dk/media(19,1030)/Smart_host_-_Exchange.pdf
Avatar billede leif Seniormester
05. februar 2008 - 21:50 #8
Skift mailsafe adressen ud med asmtp.tele.dk men husk at asmtp kræver godkendelse i form at dit kundenummer og password
Avatar billede dodder Nybegynder
05. februar 2008 - 21:54 #9
Det har jeg allerede gjort - faktisk.

Dog er der ikke noget sted der, hvor man kan angive brugernavn/password.

Jeg har også prøvet at have en smtp connector og få den til at godkende alt post ud, og sætte smarthost der til asmtp.mail.dk - dog får jeg heller ikke muligheden for login med bruger/pass der.
Avatar billede leif Seniormester
05. februar 2008 - 22:22 #10
Jeg ser flere steder som omtaler muligheder:
http://www.christopherlewis.com/SmartHosting/SMTPSmartHosting.htm
Avatar billede dodder Nybegynder
09. februar 2008 - 14:59 #11
Okay, jeg har prøvet at gøre præcis som det link der siger.

Ca. 1 dag efter, har jeg fået denne (fejl)meddelse.

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

THIS IS A WARNING MESSAGE ONLY.

YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE.

Delivery to the following recipients has been delayed.

Så jeg er lidt tabt bag en dør her.
Avatar billede leif Seniormester
09. februar 2008 - 19:06 #12
Så må jeg melde pas herfra