Avatar billede nielsdb Nybegynder
04. februar 2008 - 15:40 Der er 7 kommentarer

Bærbar til foto o.li.

Ja, så skal jeg forstyrre jer igen!!

Jeg skal ud og købe en ny bærbar - ville gerne have haft MAC men $$ rækker desværre ikke så langt.

Jeg skal bruge min bærbare til at redigere billeder i PS også til at lave musik i programmet Reason.

Harddisk plads er ikke det vigtigste da jeg har en LACIE 300gb.

Hvad kan i anbefale i prislejet omkring 5000kr?
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
04. februar 2008 - 19:12 #2
http://www.bt.dk/article/20080204/nyheder/80204033/
Kan være at du kan få noget ud af BT fra idag, hvor der var bedste bærbar under 5000 kr.
Ikke at jeg tror at de kan bruges til billeder og fotobehandlingsprogram m.m. men du kan jo se ad.
Avatar billede Beach Mester
04. februar 2008 - 23:06 #3
Du skal lige være opmærksom på at både billedbehandling og musik-leg er noget der virkelig koster cpu-kræfter, og du skal op i en noget større klasse hvis du skal lege med PS og billeder i store opløsninger.

//Beach
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
04. februar 2008 - 23:21 #4
Det var vist også det jeg mente, jeg sidder selv med en Clevo til +17.000 kr. for at kunne køre noget ordentlig billedbehandling.
Mærkeligt nok, iøvrigt min MAC-PC har ikke nær den samme CPU kraft, men der kører alle Photoshop prog. aldeles vidunderligt.
Avatar billede Beach Mester
04. februar 2008 - 23:33 #5
Et lille sidespring--->
PS blev i sin tid skrevet til Mac, og derefter via hokus pokus konverteret så det kunne køre på en PC.
Men koden er aldrig sådan rigtigt blevet optimeret til PC så jeg oplever stadig at PS kører som på en tysk motorvej på en Mac, men stadig snøvler sig lidt rund omkring på en landevej på PCén.

Jeg ved self. ikke med de nyeste ver. da jeg stadig kører med PS6 til den rå billedbehandling. Har godt nok købt PS Elements til noget dias-show men det er endnu langsommere end PS6. Så tror stadig ikke de har 100% styr på at kode noget ordentligt til PC:-(

//Beach
Avatar billede justrace Novice
05. februar 2008 - 01:18 #6
Det handler såmænd ikke om at adobe's folk ikke kan kode. En mac er bare bedre til grafisk arbejde.
Avatar billede haverslev Novice
05. februar 2008 - 18:21 #7