Avatar billede mulemule Nybegynder
04. februar 2008 - 04:29 Der er 4 kommentarer

Hvordan generer og sletter jeg filer og mapper uden genstart.

Hej

Jeg har opgraderet mit project fra asp.net 1 til asp.net 2.

Nu er der opstået et problem med at når jeg kører en
Directory.Delete for at slette et direktory som ligger inde i projektet (det er nogen filer og mapper som bliver generet af asp.net og senere skal slettes igen). Så genstarter asp.net procesen.

Hvordan laver man en løsning så at jeg kan genere filer (html), som jeg senere kan slette igen uden at asp.net genstarter.

I mit project har jeg behov for at asp.net ISAPI´en også håndtere disse html filer, da de skal være password beskyttet.

Jeg kan finde en del om det på nettet men ingen løsning.
bla denne tråd:
http://forums.asp.net/p/1056323/1504793.aspx

Hvordan laver man sådan et scenario korrekt, på en måde så at proccesen ikke genstarter ?
Avatar billede mulemule Nybegynder
04. februar 2008 - 04:29 #1
Det er noget jeg kører på min egen server, ikke på et web-hotel.
Avatar billede a1a1 Novice
04. februar 2008 - 19:06 #2
asp.net til at håndtere .html filer (eller hvad du nu vil have) sættes bare under website properties->homedir->configuration opret en ny med samme parametre som .aspx (framework sti), og også de samme verbs (limit to: GET,HEAD,POST,DEBUG)

Jeg kan ikke forstå hvorfor du ikke kan slette uden problemer, husker du at "lukke" filen efter den er skrevet?

;o)
Avatar billede mulemule Nybegynder
04. februar 2008 - 19:27 #3
Jeg kan vel egentlig også godt slette filerne, det er mere det med at jeg ikke kan slette mapperne de ligger ud.

Når jeg sletter en mappe genstarter asp.net af en eller anden grund.

Men jeg tror bare at jeg vil rykke alle de genererede filer helt ud af den virtulle mappe, og så fange dem via http handlere jeg tror det må være den mest korrekte måde at gøre det på.

Foreløbet har jeg bare ladet være med at slette mapperne, så må de bare stå og flyde lidt.
Avatar billede mulemule Nybegynder
04. februar 2008 - 19:28 #4
det med configuration har jeg helt styr på, jeg har en wildcard dims så alt blir håndteret af asp.net.