Avatar billede clat Nybegynder
03. februar 2008 - 21:38 Der er 7 kommentarer

DVD-ROM kan ikke skrive

Hej,

Man kan pludselig ikke længere skrive til DVD-rom-drevet på min mors computer. Det kan fint læse, hvis man sætter en formateret cd eller dvd i. Men man kan ikke brænde hverken cd eller dvd.

Windows kan godt se drevet og kalder enheden HL-DT-ST DVD-ROM GDR8082N. Men Nero kan ikke finde det, og når man højreklikker på en fil i Stifinder og vælger send til, så er cd-rom eller dvd-drev ikke en option. Windows kan altså heller ikke brænde fra drevet.

Jeg har slettet enheden under enhedshåndtering - og den finder den pænt igen efter genstart. Men stadig uden at kunne brænde.

Det er en Thinkpad R40 og der er Windows XP.

HÅber nogen kan hjælpe?
Avatar billede osigaard Nybegynder
03. februar 2008 - 23:10 #1
Prøv følgende. Klik på Start – Klik på Kør > Skriv: Regedit  - OK
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}  ( findes kun en mappe der begynder med: 4D36E965 )
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.  –  Genstart Pc`en
Avatar billede clat Nybegynder
04. februar 2008 - 09:40 #2
Det lyder helt rigtigt. Men det hjalp ikke, desværre.
Avatar billede justrace Novice
04. februar 2008 - 13:37 #3
Prøv at hive det ud, og skub det ind på plads igen. Der sidder en lille tap du kan trykke forsigtigt på, lige under skuffen, og frem springer et lille håndtag du forsigtigt trækker ud, og vupti, et stykke CD-rom drev. Når du skubber det tilbage, så gør det forsigtigt, men bestemt, så det kommer helt på plads i en enkelt bevægelse. Prøv lidt forsigtigt en gang eller to først, så har du en fornemmelse af hvrdan det skal sidde, så du ikke rammer lidt skævt på, det skulle jo helst virke bagefter.
Avatar billede justrace Novice
04. februar 2008 - 13:38 #4
Der sker ikke noget ved at den er tændt under "operationen".
Avatar billede clat Nybegynder
04. februar 2008 - 13:41 #5
Jeg har haft drevet ude - og testet det i en anden computer. Det kan fint brænde i en anden pc - men det fik det ikke bedre af at have været en tur i byen og få noget "fremmed."
Avatar billede justrace Novice
04. februar 2008 - 14:03 #6
Prøvede du så ikke rent "partnerbytte" nu du alligevel var ude i utroskabens jungle. Det kunne jo rydde lidt op i mulighederne.
Avatar billede clat Nybegynder
04. februar 2008 - 14:33 #7
God ide, men jeg har ikke haft de to bærbare på samme tid og sted, så jeg kunne lave reelt partnerbytte. Det orgie vil jeg prøve at organisere ved lejlighed.