Avatar billede swamboo Seniormester
03. februar 2008 - 13:17 Der er 8 kommentarer

Sotere list

Hejsa. Jeg bygger følgende:
            ListViewItem item;
            foreach(District district in congregation.GetDistrictList())
            {

                        item = new ListViewItem(district.DistrictNo.ToString(), 2);
                        item.SubItems.Add(district.Text.Replace("\r\n", ","));
                        item.SubItems.Add(district.Area);
                        (der er en del linier her som jeg ikke har sendt med!)
                        lst_district.Items.Add(item);

DistrictNo leverer et tal mellem 1 og 400.
Er det muligt at få sorteret denne liste, så de står i nummerorden?
Avatar billede nielle Nybegynder
03. februar 2008 - 13:33 #1
Hvorfor ikke lave dn sortering i GetDistrictList() ?
Avatar billede wisen Nybegynder
04. februar 2008 - 11:14 #2
Nu skriver du ikke noget om hvad GetDistrictList returnerer - men givet at det f.eks. er en List, kan du kalde Sort(). Det kræver at det der ligger i listen implementerer interfacet IComparable. Alternativt kan du implementere en IComparer, som du sender med som argument til Sort().

/Jan
Avatar billede swamboo Seniormester
04. februar 2008 - 22:43 #3
Hej igen.
Noget af det der skrives falder mig lidt svært. Jeg sidder og laver ændringer i et program en anden har lavet - jeg har fået projektet da han er gået over til linux.
Men jeg får mine data fra et arraylist, men jeg har bare ikke helt fattet hvordan jeg sortere i det. Jeg havde troet at man kunne bruge listwiew og så sortere efter udskrift som i f.eks. excel. Men den går åbenbart ikk.

Men "feltet" i listen som der gerne skulle sorteres efter hedder long districtNo - kan det hjælpe??
Avatar billede nielle Nybegynder
04. februar 2008 - 22:47 #4
Kan du ikke lige vise os:

1) Hvordan District-klassen er defineret.

2) Hvordan GetDistrictList() funktionen ser ud.
Avatar billede swamboo Seniormester
04. februar 2008 - 23:04 #5
1)
        public District(long districtNo,string text,string area,int noOfVisits,DateTime lastWalkThough,DistrictType type,DistrictStatus status)
        {
            this.districtNo=districtNo;
            this.text=text;
            this.area=area;
            this.noOfVisits=noOfVisits;
            this.lastWalkThrough=lastWalkThough;
            this.type=type;
            this.status=status;
        }
2)        public ArrayList GetDistrictList()
        {

            return districts;
        }
Avatar billede wisen Nybegynder
05. februar 2008 - 08:35 #6
Du skal lave noget i denne stil...

public class District : IComparable
{
    private long districtNo;

    public District( long districtNo )
    {
        this.districtNo = districtNo;
    }

    public long DistrictNo
    {
        get { return districtNo; }
        set { districtNo = value; }
    }

    public int CompareTo( object obj )
    {
        if( !(obj is District) )
            throw new ArgumentException( "object is not a Temperature" );

        return this.DistrictNo.CompareTo( ( (District)obj ).DistrictNo );
    }

public void DoStuff()
{
    ArrayList list = new ArrayList();
    list.Add( new District( 3 ) );
    list.Add( new District( 2 ) );
    list.Add( new District( 1 ) );
    list.Add( new District( 0 ) );

    list.Sort();
}
Avatar billede nielle Nybegynder
18. februar 2008 - 18:02 #7
Er du kommet vidre med denne her?
Avatar billede swamboo Seniormester
02. november 2010 - 23:28 #8
NEJ - projektet er lukket. Kan i ikke for oprydningens skyld sende et svar inden for 14 dage som tak for hjælpen.