Avatar billede nicklasb Nybegynder
03. februar 2008 - 11:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til installation af webserver park

Vi driver i øjeblikket en mindre webserver park (med i øjeblikket seks maskiner) til hosting af en række kunders websider.

Med tiden oplever vi dog et enormt pres på serverne, som følge af et stærkt stigende antal besøgende.

Serverne kører i et balance, hvor en load balancer står for uddeligering af trafikken - skønt der er flere servere til at klare opgaven, er setup'et tydligvis ikke tilstrækkeligt.

Det vi skal bruge, er noget hjælp til omkonfigurering (og eventuelt reinstallering) af hele systemet. Vi skal have hjælp til designet af hele systemet, hvad angår valg af styresystemer (og andet software), opdeling af kunder på de enkelte maskiner, eventuelt indkøb af nødvendigt udstyr, sikkerhed, replikering fra udviklingsserver til produktionsservere, med videre.

Prisen er relativt underordnet - vi skal have den bedste rådgivning, så vi kan få systemet gearet til en stadig stigende mængde kunder!
Hvem skal vi have fat i? (Vi har kontor i København og hosting i et center, ligeledes beliggende i København - smid gerne et link, et telefonnummer eller en adresse)
Avatar billede bacardil Nybegynder
03. februar 2008 - 13:21 #1
kerfi kunne være en mulighed
Avatar billede nicklasb Nybegynder
03. februar 2008 - 14:42 #2
Lyder godt (- er det nogle du har erfaring med ?).
Tager en snak med dem, her i morgen når de åbner. Kom endeligt med flere bud, hvis der skulle være nogle..
Avatar billede bacardil Nybegynder
03. februar 2008 - 14:47 #3
Ja, jeg har sammen med dem opsat div. ting for en kunde - så de kunne være en mulighed.
Avatar billede nicklasb Nybegynder
10. februar 2008 - 13:27 #4
Jeg har fået en god aftale med en MySQL mand, vi tidligere har haft ekstern konsulent i firmaet. Så kender man standarden ;)

Lig eventuelt et svar..
Avatar billede bacardil Nybegynder
10. februar 2008 - 15:31 #5
Det er jo det :)