Avatar billede chrisch Nybegynder
02. februar 2008 - 18:30 Der er 3 kommentarer

Problemer med filer gamle i vista.

Hey.
Jeg har lige installeret Vista på min nye pc.
Jeg har derefter isat en harddisk fra min gamle xp-computer.
Fordi jeg har nogle filer jeg vil havde over.
Men når jeg åbner fx et billede(jpg) skriver den at jeg har angivet forkert sti. Når jeg så prøver at åbne egenskaber står der at den er skrivebeskyttet jeg fjerner dette og prøver igen. Det samme sker. Jeg har fundet ud af at hvis jeg ændrer min bruger til ejer af billedet kan jeg åbne det. Men mit problem er at jeg har lidt over 1000 vigtige billeder. Jeg har prøvet er gøre dette med en hel mappe men får fejlen:"Adgang nægtet!" efterfølgt af "Hvis du stopper overførslen af tilladelsesindstillinger, resulterer det i en inkonsekvent tilstand, hvor nogle objekter har indstillinger, mens andre ikke har. Hvis du har foretaget ændringen ved en fejl, skal du andvende den korrekte ændring med det samme for at opnå en konsekvent tilstand." og når jeg her trykket "OK"(eneste mulighed) er jeg tilbage ved udgangspunktet!? Hjælp: Hvordan kan jeg få mine billeder uden at skulle sidde og ændre brugerrettigheder for hver fil !?

På forhånd tak
      Christoffer
Avatar billede osigaard Nybegynder
02. februar 2008 - 20:35 #1
Log på med administrator rettigheder og overtag ejerskab af mapper og filer
02. februar 2008 - 22:17 #2
Avatar billede chrisch Nybegynder
03. februar 2008 - 14:14 #3
Osigaard: jeg har administrator rettigheder til min pc. Men administratoren af billederne var på min gamle pc. Og som jeg har skrevet kan jeg gøre dette, men kun med en fil af gangen, hvilket er problemet. Hvis jeg gør det med en mappe gider den stadig ikke vise billederne. Men tak. :)

Karise larry: Det kunne ikke løse mit problem idét den stadig ikke giver mig adgang til selve filerne i mappen. Men tak :)