Avatar billede torotune Nybegynder
30. januar 2008 - 13:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Konvertere MSSql til MySQL

Hej,

Er der en nem måde jeg fra MsSQL Server Management Studio Express kan konvertere/scripte min database med indhold til MySQL? Så man evt. bare kan importere en fil i MySql som danner databasen.

Mvh.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. januar 2008 - 15:16 #1
Nem og nem.

Du kan i Studio generere SQL script af din database struktur. Den kan du gemme som
fil og tilrette manuelt til MySQL's SQL dialekt og saa koere paa MySQL.
Avatar billede pierrehusted Nybegynder
30. januar 2008 - 17:14 #2
I dialekterne er den gennemgående forskel jeg oftest har stødt på MSs TOP imod Mys LIMIT. Men de er jo ikke aktuelle ved scripting af hele databasen.

En mulighed var også at bruge et 3.partsprogram til at hente struktur og data ud.

Sidst jeg flyttede en hel server fra MS til My (for 3-4 år siden) brugte jeg "MSSQL to MYSQL 2.7" fra et firma som hedder "Intelligent Converters". Den var jeg ret tilfreds med. Der var vist nogle små fejl i den, men ikke mere end lidt Søg-og-Erstat i SQL-filen kunne ordne.
Avatar billede torotune Nybegynder
30. januar 2008 - 18:19 #3
Hejsa begge. Jeg har prøvet at generere scriptet som afbilleder databasestrukturen. (Det gav godt nok nogle mystiske kinesiske tegn et par steder i outputtet!? - Jeg valgte unicode)

Men jeg kan se der findes migration-programmer til at konvertere det. Så man f.eks. selv slipper for at lave alle ' manuelt om til ´ og Limit/Top osv. som du nævner Pierre.
Avatar billede torotune Nybegynder
31. januar 2008 - 14:06 #4
Hej Pierre. - Det program du henviser til var virkelig nemt at anvende til det og lavede hurtigt et dump i MySQL-dialekt. Det var lige det jeg søgte. Tak for hjælpen! :-)
Avatar billede pierrehusted Nybegynder
31. januar 2008 - 21:12 #5
Jamen det var så lidt - glad for at hjælpe!