Avatar billede liqido Nybegynder
29. januar 2008 - 11:47 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

ASP vs. CSS

Hey derude..

Jeg er havnet i et problem med hensyn til en sammenblanding af asp og css..

Jeg har en række overskrifter som er trukket ud fra en access database.

Dem vil jeg gerne have tilknyttet en bestemt class, som er:

a.overskift {
    color: #FFBB00;
}

Men følgende metode virker ikke:

Response.Write "<tr valign=""top""><td><a href=""artikler-x.asp?id="&strID&""">"&strPic&"</a></td><td><a href=""artikler-x.asp?id="&strID&"" class="overskrift"">"&strNavn&"</a><br><font size=""2"">"
BESK = rs("tekst")
If Len(BESK ) > 180 Then
  Response.Write Left(BESK ,180) & "... <a href=""artikler-x.asp?id="&strID&"""><u>Læs mere</u></a>"
Else
  Response.Write BESK
End If
Response.Write "</font></td></tr>"

Hmm hvad skal jeg så gøre?
Avatar billede softspot Forsker
29. januar 2008 - 11:52 #1
Der mangler vist lige et par anførselstegn rundt omkring. Prøv denne rettede version:

Response.Write "<tr valign=""top""><td><a href=""artikler-x.asp?id="&strID&""">"&strPic&"</a></td><td><a href=""artikler-x.asp?id="&strID&""" class=""overskrift"">"&strNavn&"</a><br><font size=""2"">"
BESK = rs("tekst")
If Len(BESK ) > 180 Then
  Response.Write Left(BESK ,180) & "... <a href=""artikler-x.asp?id="&strID&"""><u>Læs mere</u></a>"
Else
  Response.Write BESK
End If
Response.Write "</font></td></tr>"
Avatar billede fennec Nybegynder
29. januar 2008 - 11:53 #2
.. Der mangler stadig et par " i den første linje :o)
Response.Write "<tr valign=""top""><td><a href=""artikler-x.asp?id="&strID&""">"&strPic&"</a></td><td><a href=""artikler-x.asp?id="&strID&""" class=""overskrift"">"&strNavn&"</a><br><font size=""2"">"
Avatar billede softspot Forsker
29. januar 2008 - 11:54 #3
Hov!? Det lader til at når jeg poster, så fjernes der lige et anførselstegn...? Jeg prøver lige igen:

Response.Write "<tr valign=""top"">"
Response.Write "<td><a href=""artikler-x.asp?id="&strID&""">"&strPic&"</a></td>"
Response.Write "<td><a href=""artikler-x.asp?id="&strID&""" class=""overskrift"">"&strNavn&"</a><br>"
Response.Write "<font size=""2"">"
BESK = rs("tekst")
If Len(BESK ) > 180 Then
  Response.Write Left(BESK ,180) & "... <a href=""artikler-x.asp?id="&strID&"""><u>Læs mere</u></a>"
Else
  Response.Write BESK
End If
Response.Write "</font></td></tr>"
Avatar billede fennec Nybegynder
29. januar 2008 - 11:54 #4
Strange.. E fjernede dem jeg havde sat ind. Prøver lige igen:

Response.Write "<tr valign=""top""><td><a href=""artikler-x.asp?id="&strID&""">"&strPic&"</a></td><td><a href=""artikler-x.asp?id="&strID&""" class=""overskrift"">"&strNavn&"</a><br><font size=""2"">"
Avatar billede fennec Nybegynder
29. januar 2008 - 11:55 #5
Vi har vist fundet en fejl på E. De mangler stadig :o)
Avatar billede softspot Forsker
29. januar 2008 - 11:55 #6
Næh!!? Det vil den ikke??

Nå, men det er efter

href="artikler-x.asp?id=..."

i den linie hvor class=""overskrift"" også findes...
Avatar billede softspot Forsker
29. januar 2008 - 11:58 #7
Jeg prøver lige med lidt mellemrum omkring variabler;

Response.Write "<tr valign=""top"">"
Response.Write "<td><a href=""artikler-x.asp?id=" & strID & """>" & strPic & "</a></td>"
Response.Write "<td><a href=""artikler-x.asp?id=" & strID & """" Response.Write " class=""overskrift"">" & strNavn & "</a><br>"
Response.Write "<font size=""2"">"
Avatar billede softspot Forsker
29. januar 2008 - 11:59 #8
Fordømt! Det går da rigtig godt! :D

Response.Write "<tr valign=""top"">"
Response.Write "<td><a href=""artikler-x.asp?id=" & strID & """>" & strPic & "</a></td>"
Response.Write "<td><a href=""artikler-x.asp?id=" & strID & """"
Response.Write " class=""overskrift"">" & strNavn & "</a><br>"
Response.Write "<font size=""2"">"
Avatar billede softspot Forsker
29. januar 2008 - 12:00 #9
...men det blev i det mindste et mere korrekt svar ;-)
Avatar billede liqido Nybegynder
29. januar 2008 - 12:00 #10
nej hov.. jeg er vist selv helt galt på den .. det er jo en liste der kommer frem der.. Men det er DE overskrifter der har css i sig .. Ved dette kommer vi til artikler-x.asp?id=6%20class=

Kig evt. her http://www.rocknet.dk/artikler/ .. overskrifter der, der skal gøres noget ved
Avatar billede liqido Nybegynder
29. januar 2008 - 12:03 #11
ja har i opdaget kan jeg se ;) .. MANGE tak for svarene! opret svar så i kan få point
Avatar billede softspot Forsker
29. januar 2008 - 12:08 #12
Velbekomme :)
Avatar billede liqido Nybegynder
29. januar 2008 - 12:12 #13
Meen nu hvor vi er igang .. hvordan får jeg så "læs mere" til at stå på en linie for sig selv!. håber i vil svare uden point

Ja jeg er helt ny i asp.
Avatar billede fennec Nybegynder
29. januar 2008 - 12:26 #14
du smider bare en <br> ind foran:
If Len(BESK ) > 180 Then
  Response.Write Left(BESK ,180) & "... <br><a href=""artikler-x.asp?id="&strID&"""><u>Læs mere</u></a>"
Else
  Response.Write BESK
End If
Avatar billede liqido Nybegynder
29. januar 2008 - 13:16 #15
takker ;).. det var jo egentligt ret logisk hvis jeg lige tænkte mig om
Avatar billede softspot Forsker
29. januar 2008 - 13:31 #16
Tak for point :)