Avatar billede renhofdk Nybegynder
29. januar 2008 - 11:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Afspille Blue Ray film på pc ?

Hejsa.

Jeg har en Blue Ray film liggende på min harddisk, men intet Blue Ray drev i maskinen.

Kan jeg se den på min pc på en eller anden måde, da jeg har prøvet Powerdvd Ultra, men den vil ikke lege med mig, sikkert fordi det ikke kan lade sig gøre, eller jeg mangler et eller andet, eller ?!
Avatar billede ladyhawke Novice
29. januar 2008 - 11:10 #1
Avatar billede montago Praktikant
29. januar 2008 - 11:18 #2
Hvis du har downloadet en BR ISO skal den mountes i den nyeste version af poweriso eller daemontools... derefter burde den nyeste version af powerDVD eller WinDVD kunne afspille den...

i sidste ende bør du nok bruge CorePlayer eller VNC Player
Avatar billede renhofdk Nybegynder
29. januar 2008 - 11:18 #3
Perfekto, mange tak, lige hvad jeg skulle bruge, 100 point godt givet ud :-)
Avatar billede jokkejensen Novice
29. januar 2008 - 11:25 #4
Ingen af BDA firmaerne har lavet et "ikke kommercielt" format - så du finder nok ikke nogle emulatorer før det.

MS har skubbet deres ud til hd-dvd.

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
29. januar 2008 - 11:27 #5
flot hvis daemon-tools kan...

Men tror det nu ikke..

Blu-Ray Disc Association (BDA) har ellers holdt det tæt - desuden står der ingen steder på deres side, at det understøttes.

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
29. januar 2008 - 11:30 #6
Du skal have en BD-ROM hvis du har et image.

Herfra kan du så rippe til H.264 codec og afspille fra pc. (test om din pc kan med ladyhawk's test tool, det kræver en del at afvikle H.264..)

En praktisk test kan du finde på http://www.apple.com/trailers/#section=justhd

Tag en 1080I og se hvordan den afvikles :)

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
29. januar 2008 - 11:31 #7
ellers spørg ham her : http://www.eksperten.dk/spm/816992
Avatar billede montago Praktikant
29. januar 2008 - 11:38 #8
Min Pentium 4 - 3.4 ghz @ 3.6 ghz kan liiiiige akkurat trække 1080p - som dog hakker i nogle scener ... :(  --- x264 coded

720p trækker den helt fint...

min bærbar Core2Duo 2ghz kan snildt trække 1080p dog ! (x264)

de ISO'er som ligger på nettet er ikke BR/HD format... men derimod en afart af DVD og kan derfor mountes...

BR/HD er der jo ingen der gider beskæftige sig med :p
Avatar billede jokkejensen Novice
29. januar 2008 - 13:25 #9
Nå okay - så har jeg misforstået  "jeg har en blueray film liggende" trode det var et iso og ikke et rip.

Et iso af en BD kræver en afspiller.

/JJ
Avatar billede montago Praktikant
29. januar 2008 - 13:39 #10
det jo heller ikke til at sige, om det er et ISO i spørgsmålet :o)