Avatar billede mulemule Nybegynder
25. januar 2008 - 19:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

asp.net include, til almindelig side med grundside og content .

Hej.

Hvordan laver man en helt almindelig statis webside i aspx.

Det skal være sådan at der er en grund side med menuer og header og footer m.m.

Og at så de forskellige content sider includes i denne, så at content og grund-side kan ændres uafhængig af hinanden.

Det er jo ikke fordi det er svært, ved bare ikke lige hvad de asp.net elemeneter ord der skal bruges hedder. Bare jeg hører de rigtigt ord kan jeg selv søge.

Mvh
Avatar billede mulemule Nybegynder
25. januar 2008 - 19:41 #1
statisk !
Avatar billede goose Nybegynder
25. januar 2008 - 20:01 #2
Nu arbejder jeg ikke selv i .net, men jeg mener man kan lave en masterpage som er en form for skabelon hvori indholdet så læses ind. Mener rent faktisk det hedder "Masterpage", så det kan du jo prøve at søge efter.

/Goose
Avatar billede karl-koder Nybegynder
26. januar 2008 - 20:38 #3
goose >> Det har du helt ret i ;o)

mulemule >> Når du opretter en ny fil i visual studio finder du bare en den kaldet Masterpage og laver alt din grafik i den. Når så du opretter en ny *.aspx fil vælger du blot hvilken masterpage du vil anvende til den nye side ;o)
Avatar billede mulemule Nybegynder
27. januar 2008 - 15:25 #4
OK tak jeg må se at få lavet en masterpage.
Avatar billede mulemule Nybegynder
29. januar 2008 - 14:05 #5
Tak for svar, skulle lige opgradere til en nyere visual studio før masterpage dukkede frem.

Husk svar i svar for point.
Avatar billede goose Nybegynder
29. januar 2008 - 14:19 #6
Jamen jeg smider da lige et svar i fald der skulle falde lidt af til mig ;o)

/Goose
Avatar billede goose Nybegynder
29. januar 2008 - 14:19 #7
DAMM - glemte lige at flytte prikken :o/

/Goose
Avatar billede mulemule Nybegynder
29. januar 2008 - 16:38 #8
Jamen det er der da.... masterpages er super smart. Tak
Avatar billede mulemule Nybegynder
29. januar 2008 - 16:40 #9
Hov du skal også lige have den her udover point goose:

http://msdn2.microsoft.com/en-us/vstudio/products/aa700831.aspx

Visual Studio 2008 - 90-Day Trial Downloads

God fornøjelse...
Avatar billede goose Nybegynder
30. januar 2008 - 09:43 #10
Jamen jeg takker for point og for linket. Ville gerne lære at bruge .net, men jeg kan sg* ikke rigtigt finde tiden i øjeblikket :o(

/Goose