Avatar billede martin1000ben Nybegynder
14. juni 2001 - 20:31 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

PHP uddannelse...

Øhm.. jow kunne godt tænke mig at vide hvor man kan tage en sådan uddannelse?

Har kigget lidt på www.htx.dk og www.dtu.dk men ik rigtig fundet nout..

PS. må godt være på fjernundervisning eller sådan nout lignede da jeg faktisk er på en anden uddannelse ;o) men altså jeg kan da godt php på rimeligt højt niveau..!
Avatar billede limemedia Nybegynder
14. juni 2001 - 20:34 #1
PHP undervisning ? hmm, det kunne da være sjovt at få papir på hvad man kunne - men jeg mener ikke der er noget så retningsspecifikt

/ Lars
Avatar billede limemedia Nybegynder
14. juni 2001 - 20:36 #2
http://www.netkursus.dk/Kurser/ har nogle generelle programmeringskurser... Når du har styr på tankegangen bag programmering er det ikke voldsomt svært at skifte mellem sprog.
Avatar billede htx98i17 Professor
14. juni 2001 - 20:59 #3
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
14. juni 2001 - 21:19 #4
Tænker du på en videregående uddannelse, hvor man bruger sådan 3-5 år på at sidde og hakke løs i PHP-koder - det findes heldigvis ikke... ;-)
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
15. juni 2001 - 00:31 #5
jes petersen ~> Hmm.. okei..

ljweb ~> På netkursus er der kun ASP programmering og jeg har selv leget lidt med ASP men syns ik det er ligeså \"nemt\" som php
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. juni 2001 - 00:52 #6
PHP\'s ånd er også så meget federe end asp\'s - og hurtigere.
Vær kun glad for det!

Og som sagt.
Uddan dig selv gennem nettet. Du behøver ikke at have papir på noget hvis du kan klare de opgaver du bliver sat til.
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
15. juni 2001 - 01:06 #7
barefoot ~> Problemet er bare at jeg ikke bliver \"sat til nout\" *hehe*

Ej.. jeg syns jeg er ved at være lidt hård til php.. og ja jeg har brugt nettet som viden og ellers min egen kreativitet ;o)
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. juni 2001 - 01:09 #8
Måske skulle du selv opsøge arbejdet?

www.brainbench.com (tror jeg det hedder) kan du teste dig selv indenfor bla. matematik og stavning.
De har også en test i php.
Den tjener vel som en eller anden form for bevis på ens kunnen....
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. juni 2001 - 01:10 #9
Hvad er for resten lidt hård?
Hvad kan du lave af sjove ting?
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
15. juni 2001 - 01:12 #10
barefoot ~> Jeg mener jeg er \"lidt\" hård til php.. efterhånden *københavner snak ;o)*

Øhm.. joo altså jeg er igang med en sjat.. sådan uden det helt store men det kommer vel med tiden.. også er jeg også igang med et forum ikke så godt som phorum men kommer til at virke *håber jeg*
Avatar billede brian@diku Nybegynder
15. juni 2001 - 01:18 #11
før der bliver en STRICT option, med ordenlig typecheck. Så bliver PHP aldrig accepteret som serioust \"sprog\" .. PHP er til scripting, and thats it .. og det er pisse godt til det. Men det er jo også på mange måder pisse useriøst.

IMHO ..

hvem skal vi i krig imod ?

Vælg dit våben med omhu: asm, java, c/c++, php, perl  og en mere nørdet ting : SML ..

Avatar billede brian@diku Nybegynder
15. juni 2001 - 01:20 #12
glemte vist også at sige, at de her fantaske open source frisindede personer hos ZEND tager rask væk 2000 kr for noget der bare minder om en compiler ..
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. juni 2001 - 01:32 #13
brian@diktu => du skal ikke bruge en compiler til php eller Perl.
Hvorfor mener du at php er useriøst. Det skal vel sammenligned med ASP, og jeg mener sagtens at det kan \"battle\" ASP.
Forresten så kan php også bruges til andet end serverside scripting: http://gtk.php.net/

martin1000ben => du kan jo først og fremmest sørge for at ligge cv ud så mange steder som muligt. Så kan du promovere dig via egen hjemmeside. Altså lave en side hvor du tilbyder diverse løsninger alt efter hvad du nu kan. Og så tilmælde den så mange steder som muligt...
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
15. juni 2001 - 01:32 #14
brian ~> Hvorfor \"krig\" ??
Useriøst hvordan.. syns sq ik der er nout useriøst ved det.. MANGE bruger det efterhånden også nogen \"storesider\"
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
15. juni 2001 - 01:39 #15
barefoot ~> ja det har jeg sådan ca også gjort.. men okei.. det bedste er vel mund til mund metoden *også i denne sammenhæng *G*
Avatar billede brian@diku Nybegynder
15. juni 2001 - 01:39 #16
dem der kalder php PROGRAMMERING har hverkan fattet php eller programmering :) sorry
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
15. juni 2001 - 01:47 #17
brian ~> Okei.. du har ret.. det er ik liiige programmering men jo alligevel...!
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. juni 2001 - 01:55 #18
brian@diktu => dem som kalder HTML for programmering har ikke fattet det, men det synes jeg at dem som kalder php for programmering har.

PHP har de ting som et sprog skal have for at det er et sprog.
Det kan fortolke input, og fortage valg alt efter resultatet.
Husk også OO (Objekt Orienteret) programmering da efter min mening bestemt understreger at php er mere end bare sjov.

At det så ikke er et \"rigtigt\" sprog i og med dets bergænsede anvendelsesmuligheder kan jeg godt gå med til.
Men håndteringen af bla. arrays og OO viser at det absolut har kompetence.

Og som sagt så kan man godt lave programmer i php.
Men php-gtk som mit link henviste til.

Så jeg vil faktisk mene at der er større grund til at rakke end på f.eks. visual basic eftersom det ikke er i stand til at lave selvkørende programmer. De skla have hjælp af .DLL filerne som en gammel dame med gangstativ.
Ikke for at dreje diskusionen, men jeg opfatter absolut php som seriøst inden for sit felt!
Avatar billede brian@diku Nybegynder
15. juni 2001 - 02:07 #19
jeg anvender php i stort stil .. jeg er på ingen måder anti-php. Jeg synes bare lige at folk skulle vågne op. Det er en gang webscripting and thats it. Det er så skrækkelig typeløst at det er til at brække sig over. Et typeløst sprog betragter jeg aldrig som mere end \"scripting\", dog med den undtagelse at hvis man kan vælge om det skal være det eller ej, og kan kompilere sourcen, som det er tilfældet med PERL. Perl har en user STRICT; og en perlcc compiler ...

Alt respekt for php, så er Java/JSP kombinationen det der skal vælges til mid-range+, og php det der skal vælges til low-range sites.

PHP kommer somregelt bundlet med MySQL (som jeg også har ganske meget sympati for, jeg kører det ligefrem). Som med php er mysql en dejlig lige til database, men den mangler det der gør at den kan bruges rigtig seriøst. Det er altså en low end database, som passer fint til php\'s område, webdesign af dynamiske sider, userdatabaser osv.

Hvad jeg prøver at sige er at php er godt i sit felt, men det gør det ikke til mere end et web-scripting-tingelade, og mysql ikke til mere end en web-sqlserver. Mysql er nemmeli hurtig fordi den er designet til dette, og php er hurtigt *host*  (\"relativt\") fordi det er designet til dette virkefelt.

hvad startede jeg med hmmm .. \"php er ikke programmering\" .. tjaa, jeg kan vel slutte med at PHP er webscripting, om noget, men ikke programming :)

ps. elsker stadig php :)
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. juni 2001 - 02:12 #20
brian@diku => hvad er så din kommentar til PHP_GTK som jeg også nævnte?
Avatar billede htx98i17 Professor
15. juni 2001 - 09:04 #21
hmm, jeg var til eksamen i programmering, havde lavet et site i PHP, og der betragtes det som programmering. Fordi metoderne er det samme, her tænker jeg på arrays, løkker etc...
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
16. januar 2002 - 16:55 #22
Lukker lige spørgsmålet!
Avatar billede pred8r Nybegynder
07. juni 2006 - 23:34 #23
Nogen der ved hvor man kan finde brundlæggende tutorials til PHP? Jeg vil vildt gerne lære det
Avatar billede pred8r Nybegynder
07. juni 2006 - 23:35 #24
mente grundlæggende og tutorials :P
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
08. juni 2006 - 01:50 #25
pred8r
http://de.php.net/links.php
ca. på midten har du PHP Tutorials :)
Dansk grundlæggende.. hmm udvikleren.dk webcafe.dk og sikkert en hel del flere :)

Jeg fandt faktisk ud af at Zend har en "uddannelse" den koster "kun" 125$, penge som jeg ikke lige har for tiden, og tror sku ikk liige man kan få tilskud til sådan en.
http://www.zend.com/store/add_to_cart.php?pid=CERTIFICATION&currency=USD&language=EN