Avatar billede speedpete Nybegynder
24. januar 2008 - 12:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Single Sign-On og applicationName

Jeg er ved at researche på Single-Sign On (SSO), og det virker til at overkomme. Men hvordan håndterer man denne situation:

På samme server ligger to applikationer. En bruger skal have adgang til begge applikationer (dertil bruges SSO). Men i den ene applikation har han rollen som administrator, og i den anden har han rolle som menig.

Kan man bruge applicationName fra Membership, eller hvordan vil man styre det? Skal man have en medlemsdatabase for hver applikation, eller kan man bruge den samme?
Avatar billede karl-koder Nybegynder
24. januar 2008 - 21:30 #1
Jeg kan da ikke se noget i vejen for at connecte til den samme database fra x antal applicationer.

Man gør jo noget i samme stil når man connecter til en webservice.
Avatar billede speedpete Nybegynder
25. januar 2008 - 08:27 #2
... okay jeg er bare lidt usikker på, hvordan man styrer det med de forskellige rettigheder i hver applikation?
Avatar billede karl-koder Nybegynder
25. januar 2008 - 11:18 #3
Hvis du har to roller, en admin og en menig, så kan du oprette en bruger på app1 og tilknytte ham admin og på app2 oprette den samme bruger, men tilknytte ham menig.

På den vil du så have det hele i en database, men med forskellige rettigheder.
Avatar billede speedpete Nybegynder
25. januar 2008 - 12:55 #4
ok, det var det, jeg søgte. Altså man laver "user-app1, user-app2" og ikke "User-app1,app2".
Avatar billede karl-koder Nybegynder
25. januar 2008 - 13:55 #5
Nej du bliver nøde til at have den samme bruger oprettet 2 gange en gang på hver app
Avatar billede speedpete Nybegynder
25. januar 2008 - 14:00 #6
jep. point til dig.
Avatar billede karl-koder Nybegynder
25. januar 2008 - 14:04 #7
;o)
Avatar billede speedpete Nybegynder
25. januar 2008 - 14:32 #8
værsåsgo