Avatar billede maqhem Nybegynder
23. januar 2008 - 20:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

String vs. string

Hvad er forskellen på String og string, Object og object, Char og char etc.?

Og hvis der ingen forskel er, hvorfor er der så begge slags? Og hvorfor er der så ikke noget, der hedder Int, men kun int?
Avatar billede kalp Novice
23. januar 2008 - 20:20 #1
string er C# typen
String er .NET typen
Avatar billede kalp Novice
23. januar 2008 - 20:22 #2
det samme gælder de øvrige..

der er ingen performancemæssig fordel i at bruge det ene frem for det andet..
men det er smart at bruge .NET typerne hvis man nemt vil oversætte det til noget andet.. skulle man tro i hvertfald:D
Avatar billede maqhem Nybegynder
23. januar 2008 - 20:24 #3
Hold da kæft det var hurtigt. Tak. Smid et svar!
Avatar billede arne_v Ekspert
23. januar 2008 - 20:24 #4
Ingen. xxx er C# navn, Xxx er .NET navn. Der er en Int32 som svarer til int.
Avatar billede kalp Novice
23. januar 2008 - 20:30 #5
:)
Avatar billede arne_v Ekspert
23. januar 2008 - 20:34 #6
Jeg er al for langsom.
Avatar billede kalp Novice
23. januar 2008 - 20:35 #7
alderen... ej hehe:) just kidding;o)