Avatar billede martinaas Nybegynder
23. januar 2008 - 15:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hent side fra andet domæne

Hej

Jeg ved ikke om det overhovedet kan lade sig gøre, men spørger alligevel.

Jeg har et website i asp.net 2.0, som kører fint på et udviklingsdomæne. Men mit release-domæne (TDC webmore) understøtter utroligt nok kun asp.net 1.1, så jeg ville høre om det kan lade sig gøre, at når man går ind på release-domæne får vist data fra udviklingsdomæne, men beholder release-domæne-url'en.

Altså når en bruger f.eks. går ind på "www.release.dk/Page.aspx?id=5" får vist "www.udvikling.dk/Page.aspx?id=5", mens url'en stadig er "www.release.dk/Page.aspx?id=5" ?

Jeg ved det ikke er en særlig fiks løsning selv hvis man kan gøre det, men det skal kun være midlertigt til jeg får skiftet webhotel senere på året.
Avatar billede kalp Novice
23. januar 2008 - 15:33 #1
evt. iframe www.udvikling.dk
Avatar billede martinaas Nybegynder
23. januar 2008 - 15:40 #2
Vil links så stadig fungere inde i iframe, så man ikke forlader den når man klikker et intern link på udviklingdomæne i iframen på releasedomæne?

Eller skal jeg kode mig ud af det.
Avatar billede kalp Novice
23. januar 2008 - 15:44 #3
normalt åbner links i target="_self" så medmindre du har skrevet noget andet der så vil de åbne i iframen:)
Avatar billede martinaas Nybegynder
23. januar 2008 - 15:52 #4
Kanon. Har også lige hurtigt testet det og det ser ud til at kunne virke fint som en midlertidig løsning. Så du kan bare lige smide et svar. Men du må godt lige hurtigt også svare på om du ved om der er mulighed for en art dynamisk højde på iframen? Hvis man kan så bare lille et lille hint, så jeg selv kan undersøge det nærmere.

Tak. (Oldnordiske TDC længe leve :-)
Avatar billede kalp Novice
23. januar 2008 - 19:50 #5
Du burde vel style din iframe så den er 100% i højde og bredte.. uden kanter.. så ligner det jo at man er på siden:)
Avatar billede martinaas Nybegynder
23. januar 2008 - 22:21 #6
Nå, ja, det kan jeg jo bare gøre. Tak for hjælpen.
Avatar billede kalp Novice
23. januar 2008 - 22:24 #7
ingen årsag:)
Avatar billede martinaas Nybegynder
23. januar 2008 - 23:19 #8
Endte med at lave det på følgende måde:

<script type="text/javascript">
        function size()
        {
            if (self.innerWidth)
            {
                frameWidth = self.innerWidth;
                frameHeight = self.innerHeight;
            }
            else if (document.documentElement && document.documentElement.clientWidth)
            {
                frameWidth = document.documentElement.clientWidth;
                frameHeight = document.documentElement.clientHeight;
            }
            else if (document.body)
            {
                frameWidth = document.body.clientWidth;
                frameHeight = document.body.clientHeight;
            }
            else
            {
                frameWidth = 800;
                frameHeight = 800;
            }

            var iframeElement = parent.document.getElementById('iFrm');
            iframeElement.style.height = frameHeight; //px or %
            //iframeElement.style.width = 800; //px or % (frameWidth-15) kan også bruges
        }

        top.window.onresize = size;
    </script>

Man skal så også lige kalde den på enten body.onload eller iframe.onload